Til al snak om Android TV - Google's styresystem til tv-skærme, mediebokse og spilkonsoller

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#333444
Fik den nye Shield Pro sat op i går og så en film i 4K HDR. Samme issue med stutter ind imellem. Brugte TV til afspilning og den kørte perfekt.
Kan de evt. skyldes, at Shield kører gennem receiveren?
Brugeravatar
Af TBC
#333470
Problemet du oplever bør ikke eksistere på en ikke-defekt enhed og gør det generelt ikke på Shield ved brug af Kodi, der normalt slagter og skærer igennem alle filer som var de blødt smør. Selv de filer med flere hundrede Mpbs jeg skrev om. Hvis recieveren laver om på signalet kan det ikke udelukkes som forklaring, men det ville du jo selv kunne finde ud af ved at prøve at tilslutte Shielden direkte til TV'et.

- Har du opsat Kodi til automatisk at skifte til filens fps? ...Hvilken fps angiver dit TV der afspilles? (hvis det altså kan give readout af det)
- Benyttes der WiFi? I så fald hvad er hastigheden målt via f.eks. https://play.google.com/store/apps/deta ... n_US&gl=US
- Er det en bestemt fil der er tale om eller er det generelt? Hvis det særligt er ved filer med høj bitrate er brugen af WiFi den mest oplagte ting at mistænke.
#333476
Jeg prøvede at installere Nova playeren i går og det virker til den spiller langt bedre end Kodi, så jeg tænker det er Kodi den er gal med. Har læst andre tråde igår om at folk ikke kunne få Kodi til at køre uden periodiske hak og derfor brugte alternativ. Kodi står til at matche fps ja. Ved ikke om jeg kan se det på mit LG C7?
Brugeravatar
Af TBC
#333484
Toranaga skrev: 28. jul 2021, 09:07 Jeg prøvede at installere Nova playeren i går og det virker til den spiller langt bedre end Kodi, så jeg tænker det er Kodi den er gal med. Har læst andre tråde igår om at folk ikke kunne få Kodi til at køre uden periodiske hak og derfor brugte alternativ. Kodi står til at matche fps ja. Ved ikke om jeg kan se det på mit LG C7?
Højst besynderligt, men godt at høre at du har fundet en løsning. Jeg ved ikke om man kan se status i servicemenu eller andet på et C7, men det ville nok være bedste bud.

På et CX kan man trykke 10-15 gange (eller deromkring) på den grønne knap på fjernbetjeningen og få et freesync readout af Hz , syncmode, opløsning og HDMI input lanes og bitdybde på skærmen (hvorfra man kan omregne til fps). Jeg forestiller mig dog ikke at det er tilgængeligt på C7, da det er relateret til freesync, men tænkte det var værd at nævne for andre der måtte falde over tråden.
#333488
Har hos en kammerat været ved at sætte hans nye komplet surround anlæg op med en ny shield pro

Kører selv med plex sammen med en Nas via shield over mit surround setup kører perfekt

Nå men vi satte hans op med kodi og det kom aldrig til at kører ordenligt det hakker lige meget hvad jeg har gjort og ja alt er naturligvis sat op som det skal har også sat et andet setup op med kodi som virker fint.

Så i stedet har jeg sat hans shield op som plex server og nu spiller det hele max