Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af ThomasSP
#351473
Halløj.

Gennem arbejde kan vi få en klækkelig rabat på bl.a. soundbars, hvorfor jeg tænker at de gamle Jamo Classic 6 højtalere må lade livet.

Priserne er her:


Er der nogen der har anbefalinger/erfaringer med nogen af dem, evt. sidste gen., da flere af disse knap nok er på markedet nu. Budget tror jeg ikke jeg skal over 3k, inden sjæfen derhjemme bliver sur :)
Af ThomasSP
#351486
Supergris skrev: 11. maj 2023, 09:03 Så er det vel bare at vælge den dyreste, som budgettet tillader?
Min tanke var mere, om der var nogen der havde erfaringer med dem. Eller om man når et punkt hvor forbedringerne er så diminishing, at det ikke længere kan svare sig.
#351536
Samsung har de seneste 5 år oppet sig gevaldigt på lydsiden (soundbars). År efter år er det blevet forbedret og lydbilledet er optimeret i en grad hvor selv Sony har svært ved at hænge på hvis parameteret er pris/ydelse.

Taler vi om en soundbar med subwoofer + evt tilhørende baghøjttalere og prisniveauet er under 8-10.000 så er de svære at slå for konkurrenterne.

Samsung soundbar flagskib som hvert år starter ved 11-12K og falder omkring BF og jul-nytår til 6-7K er i ren ydelse det bedste køb, hvor man får meget lyd for pengene til film, musik og gaming.

Kan se at HW-Q995C og HW-Q935C med rabat ligger lidt tæt på eller lidt under den pris de vil kunne fås til sidst på året. Hvis budgettet er 3K så er jeg slet ikke sikker på om jeg ville købe nogle af dem på listen. Så er det måske bedre at finde et brugt flagskib fra 2020-2022 indenfor budgettet....for de typisk bestykket med de bedste lydkomponenter som igen giver en betydeligt bedre lyd.

Skal det absolut være en af dem fra listen så prøv at overtal chefen til at øge max til 3.500 og tag et sæt HW-Q810C, som dog kun består af soundbar og subwoofer.
Af Flomsen
#351626
IT-Bruger skrev: 19. maj 2023, 12:37 Sættet havde en nypris på 5.995 og har været på tilbud/outlet til ca 3.190 - kan du få den ned 2.500-2.800 så har du kanon fin lyd til kanon god pris :)

Tak for svar 👍🏻