Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af Torben Abildgaard
#351463
Bedste bud på en billig surround forstærker, 5.1?

Jeg er blevet træt af at slås med min Yamaha RX-V563. Fungerer perfekt i perioder, men tér sig med skrattelyd, når jeg ændrer opsætning, indtil den igen arter sig ...

Forstærker, surround 5.1, bestbuy. No bullshit-typen. Ser ikke meget tv/film, men vil alligevel gerne udnytte de opsatte højttalere, når det endelig sker.

Hvis én af jer ligger inde med en brugt spilledåse, er det også en mulighed. Udseendet er lige meget, for den skal bo i et møbel.

bh/Torben
Af Supergris
#351482
Hvis du, som du skriver, er ok med brugt, er der særdeles mange muligheder, til alverdens budgetter, så yderligere info, specielt hvilke højttalere i hvilken opsætning (nu og i fremtiden), vil være kærkomment, hvis du ønsker ordentlige bud på gode køb.
Hvis du f.eks. ikke behøver muligheden for Atmos, HDMI 2.1 eller gennemgang af 4K-videosignaler, vil du kunne finde nogle eksemplarer med rigtig god lyd til meget rimelige penge...
#351585
Supergris skrev: 11. maj 2023, 09:01 Hvis du, som du skriver, er ok med brugt, er der særdeles mange muligheder, til alverdens budgetter, så yderligere info, specielt hvilke højttalere i hvilken opsætning (nu og i fremtiden), vil være kærkomment, hvis du ønsker ordentlige bud på gode køb.
Hvis du f.eks. ikke behøver muligheden for Atmos, HDMI 2.1 eller gennemgang af 4K-videosignaler, vil du kunne finde nogle eksemplarer med rigtig god lyd til meget rimelige penge...
Jeg har fem små Jamo A305 højttalere, der i dag bestyres af en Yamaha RX-V563.

Lyden kommer fra et LG-TV (OLED55CX6LA) via et optisk kabel.

Input til tv er streamingtjenester, bluray og pt. en YouSee box.

Glæder mig, hvis der er en løsning i sigte. bh/Torben