Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#350461
Jeg vil gerne have ny forstærker. Kun 2.1 er nødvendigt, så Stereo er fint så længe der er dedikeret sub udgang.

Budget er 10-15.000 og ARC/eARC er et krav

Jeg har kigget på NAD C389 men den kostede oprindeligt 11k og er blevet udskudt utallige gange på leveringsdato, nu er prisen steget til 14k og jeg genovervejer om der er andre jeg skulle prøve istedet

Jeg bruger 2x B&W 703 S2 og en ældre ASW750 som stadig gør det fantastisk. Jeg har ikke planer om surround fremadrettet så jeg er ligeglad med om det er en stereo eller surroundforstærker så længe at den klarer stereo meget godt (jeg har hørt at mange surround recievere ikke lyder super godt i et ren stereo setup).
#350465
Jeg ville nok find de 3000 kr ekstra og købe C399'eren som deler komponenter med M33'erne fra NAD. har selv overvejet den men fik fingrene i en C 3050 LE i stedet. Faldt simpelthen for det retro look og UV metrene :)
#350492
Du kan sagtens få god stereo gengivelse fra en AVR, også i den prisklasse som du nævner. (F.eks. Denon X3800H eller tilsvarende). Jeg har selv en AVR (Denon X6700H) og den fungerer også godt til almindelig stereo. Men selvfølgelig vil du få et lidt mere præcist stereo billede med en dedikeret forstærker.
Til gengæld har du mulighed for at tilslutte flere subwoofere til en AVR og kalibrere dem.