Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#350436
Hej FP
Jeg har for anden gang i mit liv investeret i Fuldt LG setup.
77" OLED GX samt SN11RG ca. 50k brugt i Power i Medio Jan 2021.
Der er ikke købt udvidet garanti og garantien er derfor netop udløbet.
Nu virker sub ikke i LG SN11RG 7.1.4 setup.
Som jo ellers har haft virket fint.
Alle krydstest udført efter kunstens regler, og har ikke haft ændret i setup over de sidste 2 år. Ingen ændring efter krydstest osv.
Så går jeg på nettet og læser til min skræk om flere hundrede SN11RG bruger som har samme fejl. Nogle skriver det er mainboard i SUB og at man skal købe et nyt mainboard og sætte i så virker det perfekt igen.... (nogle der har prøvet dette ?)
Andre skriver at mainboard ikke fejler noget men at det er en FW update som LG har skubbet ud som har forårsaget dette og den gamle FW kan rulles tilbage på... (nogle der har prøvet dette ?)
LG service er til ingen hjælp, Level 1 customer support, politisk korrekt udført support til ingen hjælp, som ikke anderkender problemet !!! Men hun var da sød og høflig...
Men som forbruger og fortaler af LG Oled og Soundbars er jeg lidt rystet over denne adfærd... Er dette standard i branchen ?

Jeg er dybt skuffet og manglende anderkendelse fra LG.
ER der nogle der har lignede oplevelser ?
Eller råd til hvad man gør som LG kunde nu...

Et nyt tilsvarende soundbar setup ligger på 15-17K Danske kroner med 2 års garanti...
En ny sub kan åbenbart ikke købes men der er få "Demosæt" på lager ved Power. Men historikken tyder på en defekt i disse sæt.

Skal man skyde en hvid pil efter sine hårdt tjente penge og acceptere dette og kigge på andre brands end LG. ::l

MHP på kvalitet og MTBF er det så standard at man altid skal købe en udvidet forsikring med LG produkter.
Eller skal man kun forvente en levetid på 2 år på LG TV & Soundbars produkter. Ikke en sund livscyklus i vores samfund hvis det er standard kvalitets forventninger til vores TV produkter.
(Sidste udfordring var et LG OLED E Version i 65" - problemer 3 måneder efter garantien udløb)
Køb nyt og smid ud - Køb nyt og smid ud ?? ;;)

En meget frustreret LG TV og Soundbar ejer

MVH

Den skuffede LG loyale kunde :(
#350469
Du siger at subwooferen ikke virker optimalt - hvad mener du helt præcis med det? Er det at den ikke kobler på, falder af forbindelsen, eller hvad sker der?

En producent er forpligtet til at hjælpe dig i 2 år - og når den er 1 dag over garantien, behøver de ikke at gøre mere. Om så du havde købt en dyr Mercedes til 1 million, og gearkassen krasser af en dag efter garatien er udløbet, så er det bare ærgerligt, og du må selv i gang med at betale for fejlsøgningen.

Forstår godt at det er møjhamrende iriterrende - men sådan er tingene desværre bare.

Men tilbage til problemet - hvad er det helt præcist?
#350478
Hvad sker der helt præcist.:
Først ingen lyd fra Sub. Men diode lyser, dog lyser den IKKE grønt. Baghøjtalere connecter fint op og lyser grønt.
Så efter fejlfinding og diverse kabler og rykkede sub tættere på soundbar, samt haft den slukket i minimum. 15 minutter som LG support anbefalede...

Så døde baby (Baghøjtaleren fuldstændig, ingen lys i diode.

Går herefter på nettet og kan se at FLERE HUNDREDE klager over præcis samme problem !!!

Som leder mig hen til din juridiske kommentar:
En producent er forpligtet til at hjælpe dig i 2 år

Så hvis en bil har en produktionsfejl, anderkender man det så grædende på TV og kalder bilerne retur fordi det kan have liv og død konsekvenser ?

Hvis en højtaler holder ca. max 2 år ?
Er det så bevidst eller en design fejl, og hvorfor tager man ikke ansvar og anderkender dette ?
Når flere hundrede kunder beskriver samme problem online ?
Nåh ja dit juridiske argument # 1

En online påstår endda at det er en FW som LG har "pushed" ud som er grund til problemet,
og at man kan rulle den "gamle" FW på det oprindelig mainboard, så virker det oprindelige mainboard fint og subben dermed fint igen !!

Nåh ja dit juridiske argument # 1

Hvilket så leder mig hen til mit spørgsmål igen. Hvis man er glad for LG TV og Soundbar produkter skal man så altid købe en forlænget garanti, fordi levetiden på disse produkter er forventeligt til ca. omkring
2 år ???

Ja da for 50.000 kr. sådan er tingene bare...

Hvis der er så mange som har problemer med denne sub, hvorfor har det nye print så et helt andet design ?
Ja det kunne jo være et spørgsmål og chipmangel grundet Corona eller at man har indset at det oprindelige design har en fejl ?

Jeg ikke LG ekspert, men hvis det er standard forventningsafstemning som kunde.
Så er jeg færdig med LG, med mindre deres produkter er så geniale og så langt foran konkurrenterne...
Så må man jo leve med det som kunde og kun købe LG når man er villig til at købe den udvidet garanti og betale for dette selv !!!

Tilbage til dit argument # 1
Det ville da være fantastisk hvis man kunne opleve en følelse af god service med evt. noget kulance...
Hvilket man vel også kan forvente hvis man har købt en Mercedes til 1 million,
Endvidere undrer det mig at det ikke er et konkurrence parameter med længere standard garanti på en producents produkter, det er da noget jeg ville foretrække og værdsætte højt.

Et eksempel er at man kan købe eksempelvis biler med forskellig antal års standard garanti fra fabrikken på fra forskellige bil producenter.

Til sammenligning sælges der professionelle video overvågningskameraer i Danmark som har standard 5 års garanti. Disse bliver eksempelvis produceret i Kina.

Men jeg er nok den eneste forbruger som har disse oplevelser ?

Så tilbage til udfordringen som er min erfaring mht til levetiden på LG produkter.
Betal ved kasse 1 eller lær at leve med det.
#350479
Til Hrjensen1

Jeg beklager hvis ovenstående svar virker lidt for meget rettet mod dig som bruger,
dette er ikke mit primære budskab.

Jeg har gennem tiden læst mange anmeldelse og anbefalinger herinde på dette site.
Jeg oplever mange bruger på FP som yderst professionelle og meget hjælpsomme og dygtige til at dele deres viden.

Jeg havde håbet på noget input mht. levetid og garanti fra forskellige producenter da jeg ikke selv har været heldig med mit valg af LG produkter som har det med at gå i stykker lige efter garantien udløber.

Så tak for den tid du tog dig til at svare på mit første ind
TAK
:)

NB:
Jeg er blevet så tilpas irriteret over at dette
nu er sket 2 gange for mig.
Så jeg har sendt mit indlæg til Ekstrabladet.
Så med det lukker jeg den herfra
Gider ikke bruge mere tid på det.
Men håber at EB gør....

God dag til alle de bruger som har haft tålmodighed til at læse dette indlæg.

:)
#350481
Tror også at Ekstrabladet passer bedre til din kommunikationsform, for du skriver en fandens masse ord, uden nogen form for konsistens - udover de første 5 linjer du skriver i dit svar. Resten er bare ligegyldigt bla bla bla.

Hvis der er nogen der siger at du skal nedgradere software, må du jo gøre det, og følge hvad andre forums skriver, når du er så utilfreds med Flatpanels.

Men det er er ikke helt ude i skoven, at foreslå at slukke alle enheder, og rykke alting tæt på hinanden.

Så at du får absolut nul hjælp fra LG supporten er direkte løgn
#350482
Øh jeg er ret glad for FP, hvilket jeg også skriver.

Jeg har skam haft talt med LG support som jeg også tidligere har haft skrevet, som har udført politisk korrekt level 1 support. Og var sød, høflig og imødekommende.

Men det afhjælper jo ikke mit problem eller de andre kunder som har haft købt denne LG soundbar…

Det jo netop ikke lige gyldigt hvis det er en fejl mange har…

Men du har jo desværre ret. 2 års garanti. Det er lige præcis dertil at udbedring og ansvar stopper fra producenten….

Hertil har du den gode købsoplevelse og ikke længere!!!
Med mindre man køber en udvidet garanti for flere penge…

Prøv nu at være lidt forstående og imødekommende.

Det ville jo heller ikke skade hvis producenten tænkte over sit ry…,

Læs nu godt efter:


For mig drejer det sig om irritation grundet 15.000 kr brugt på et soundbar system der ikke virker.
Hvor Rigtig mange andre kunder oplever samme problem!
(Jeg havde så også et 65” LG Oled hvor der var defekt også, Pixel fejl på panelet. 3 måneder efter alm. garanti i forhold til købelovens udløb. Tror TV kostede 30.000 kr.)

Så grundet min historik og min mangel på viden og kompetence er spørgsmålet følgende.

Er det noget man ofte oplever fra mange forskellige TV producenter, eller er dette et problem der desværre sker oftere med LG produkter.

Hvis ja så skal jeg jo tænke over hvilken producent jeg vælger at købe min fremtidige elektronik fra!
Eller købe en udvidet garanti….
#350495
Hej FP

Så har jeg næsten været igennem de 4 sorg faser med min LG SUB:
- Chok fasen
- Reaktionsfasen
- Reparationsfasen
- Ny orienteringsfasen

Så jeg har besluttet mig for at tage chancen og købt et nyt mainboard til SN11RG subben.

Jeg har gennem Danmarks bedste service center bestilt et nyt mainboard til subben, til en ca. pris af 700 kr. inkl. moms & fragt. Er bestilt for 3 dage siden og kom ind af døren med posten i dag.

Har haft set denne video igennem et par gange:
LG SN11RG Soundbar Subwoofer Not Working \ Issue and PCB Replacement - Repair Guide


Har derefter brugt ca. 30 min på at skille subben ad og sætte det nye Mainboard i.
Man har vel gået til elektronik på aftenskole i min unge alder :D

En masse skruer, et fladkabel og et 2 polet connector stik.
EZ pZ

Fik derefter samlet subben igen og sæt strøm på....

BOOOMB

Slut med madkasselyd DET VIRKER!!!!

Måtte lige downloade en manual og connecte baghøjtalerne igen...

Happy ending :)

NB:
TAK for dit input FrankieBoy80