Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af Roccodalawyer
#350145
Hej folkens

Jeg er ikke nogen lydaficionado, men jeg går og overvejer at anskaffe mig en god soundbar til brug for alm TV lyd og film. Min stue gør, at jeg ikke har de store muligheder for et meget større setup end en soundbar (se billeder, hvor der ca er 6-7 meter fra bagvæg til skærm).

Jeg søger nogle ideer fra jer i forhold til nogle gode bud på det rette forhold mellem kvalitet og pris. Jeg har selv i tankerne at omkring de 10K ikke er helt ved siden af, men erkender også, at jeg ikke ved om det er meget eller lidt i denne sammenhæng.

Jeg har et Sony A1, og bruger et Apple TV 4K (2018) som medier.

Håber at høre nogle gode indspark og på forhånd mange tak!
Vedhæftede filer
D93D85E5-15AB-4DC1-A74A-EFADA212FBF2.jpeg
D93D85E5-15AB-4DC1-A74A-EFADA212FBF2.jpeg (2.91 MiB) Vist 2469 gange
E4CAA0F8-7E56-42B0-9B57-E6C65D4E8AA8.jpeg
E4CAA0F8-7E56-42B0-9B57-E6C65D4E8AA8.jpeg (2.34 MiB) Vist 2469 gange
Af DavidWebb
#350200
Hej. Ikke mange som har bidraget med input. Så må jeg jo springe til. Jeg har tidligere haft B&W panorama2 soundbar og været rigtig glad for den. I min optik får man god lyd med diskret udseende, men alle de “rigtigt seriøse” mener selvfølgelig at 7+ højttalere og subwoofer er bedre. Det er det måske også, men ikke så diskret og brugervenligt. På billedet kan jeg se du har Beoplay M5, hvis du er glad for den kunne du finde brugt Beosound stage (der er flere på dba) Den har fået gode anmeldelser. B&W har også udgivet ny panorama til omk 7000. Der er mange muligheder til dit budget. Og du har gode muligheder for placering under dit tv.
Jeg har hund, spædbarn og hustru som ikke kan lide høje lyde, så min lyd er AirPods fra ATV😁 men gad godt en soundbar igen en skønne dag. Lad os høre hvad du ender med. God dag.
Af Elkjr
#350207
Jeg vil sige at vi købte for et par år siden en Lg sn9g tror jeg den hedder.. Og der kunne man koble baghøjtalere til.. Det gør virkelig en forskel når man streamer osv! Det kan klart anbefales ihvertfald! Vorws har deres egen box så de kan stå uden der skal trækkes ledninger fra soundbaren!

Sendt fra min SM-S911B med Tapatalk