Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af anders234
#349934
Prøver lige igen da jeg ikke kan få mit hdmi cec til at virke igen med min Sony a80j alt er prøvet andre kabler geninstallering af både tv og beosound stage soundbar det virker efter jeg laver en nulstilling af tv og der kan jeg slukke og tænde for det resten af dagen men så næste dag er den gal igen
Earc og passthroug er slået fra ellers kan den helller ikke skrue op og ned mere

Er der ikke andre der oplever dette efter de sidste par firmware opdateringer på Sony Google tv?
Af Henrik B.
#349982
Det giver ingen mening! CEC er en standard protokol, og bør derfor virke med et hvilket som helt TV, som har CEC.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#349999
Nej, det giver bestemt ikke mening. Jeg testede det på et Sony AF9, som var en generation ældre.
Af anders234
#350077
Ok men tror det et noget der kom v. 6.6070 opdatering nu er den opdateret til 6.6474 men har ikke hjulpet og nu kan jeg se at de har fjernet den nye opdatering fra hjemmesiden igen
Af anders234
#350823
Ser ud til at ligeså snart Apple tv er taget ud af hdmi udgangen ser det ud til at det virker som det skal, mærkeligt at det går galt lige så snart det er sat i
Af anders234
#351030
Har prøvet at skifte ud med et andet Apple tv hjemmefra begge er 2022 model og samme problem er der, nu har jeg så lånt mit gamle 2021 Apple tv så er alle problemer væk, så der er er eller andet der gør at mit Sony tv ikke kan se hvad der er i de andre hdmi indgange når det nye Apple tv 2022 er sat til
Det var bare en information hvis andre får de samme problemer som jeg oplever
Brugeravatar
Af NielsKristianMortensen
#351501
Jeg oplever at lyden forsvinder fra min soundbar JBL 5.1 fra 22, og så skifter jeg lydformat til pcm, og hver anden gang Dolby. Mit TV er et Sony KD43XH8505 UHD fra 20 og forbundet via earc.
Jeg tror det er efter opdatering af firmware på tv, og det er sket 3 gange ca. fra februar 22.?
Af anders234
#351527
Ok det var også kun et kort periode det virkede igen for mig, synes også det skete for mit efter en opdatering,
Nu kører jeg hdmi kabel fra Apple tv igennem soundbar og videre op til tv så tænder den hver gang, men går op til 30 sekunder før der er fast billede på når jeg tænder