Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af darkdevil
#349562
Jeg har i dag surround anlæg bestående af

Yamaha RX-A3070 receiver:
Front højtalere: System Audio Aura 60
Bag højtalere: System Audio Aura 60
Center højtaler: System Audio Exact
Sub: 2 x System Audio Sub 200

Da jeg synes det fylder lidt for meget og bliver brugt for lidt, så overvejer jeg at skifte til:

Sonos arc + sub + bag højtalere

Vil jeg opleve en kæmpe nedgradering?

Bruger kun anlægget til surround og lidt musik streaming.

Pft

Mvh

Kim
Af TFL
#349568
Nedgradering vil det højst sandsynligt være. Om den er “for stor” er svært at sige for det kommer ofte ned til personlig præference. Jeg vil foreslå at købe det et sted hvor du kan prøve i 30 dage. Hvis du ikke er tilfreds kan du jo levere tilbage. Når det er arc så husk du skal have den store sub.
Af jkn789
#349574
ja det vil give en stor nedgradring.
tænkt på afstand mellem dine front højtalere i dag kontra en soundbar, det giver langt mindre stereo lydbillede, og så er enheder i dine højtalere og sub større end i soundbar.
så du skal være opmærksom en anden lyd.
så du skal gøre op med dig selv hvad der vægter mest.
lyd eller størrelse og indretning.
musik lyder bare bedre på rigtige højtalere.
Af DavidWebb
#349638
Jeg tror nu nok du vil blive godt tilfreds med Sonos, god pointe at købe et sted du kan returnere. Jeg har benyttet mig af det i elgiganten nogle gange.
Lad os høre hvad det ender med og om du er tilfreds. God weekend til alle!
Af bnjw
#349640
Vil kraftigt anbefale som andre har skrevet, afprøv det fra et sted, du kan levere det tilbage til.

Sonos ARC vil nemlig virke meget forskelligt afhængig af det rum den installeres i.
Du kommer til at mangle en dedikeret center, og vil helt sikkert være her du bemærker den største forskel samt afstanden mellem front ikke er optimalt for surround.

Har været i hjem med Sonos ARC, og det lyder da fint, men sammenlignet med mit eget setup, kommer det ikke til at ske i mit hjem.
Har selv følgende setup, som ikke er noget vildt, men ok til det jeg bruger det til (film):
Denon AVR-X3700H
Dali 850 (front) drevet af en XTZ A2-300
Dali SC7 (center)
Dali 400 (side og surround)
B&O beovox 3000 til 4 Atmos højttalere i loftet. Nødløsning indtil jeg finder noget bedre.
Dali SWA 12 sub

Har selvfølgelig også pladsen til det, så 3 stk. komplette racingseats er der også i samme rum (konens ide :-) )