Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#348172
Hej, jeg har tilsluttet et par https://www.hifiklubben.dk/argon-audio ... nrisa4ash/ til mit tv via hdmi - så langt så godt.
Desværre havde jeg problemer med streaming af musik til dem via blutooth, højtalerne slukkede af sig selv efter nogen tid (5-10 minutter).
Jeg fik sættet byttet i Hifiklubben uden problemer, men det løste desværre ikke problemerne.
Kan nogen gennemskue hvad der sker?

Når højtalerne er tilsluttet tv via hdmi arc, så burde højtalerne selv tænde når jeg tænder for tv, korrekt?
Højtalerne skal jeg selv tænde via den medfølgende fjernbetjening, for at få tv-lyd.

Når jeg parrer Bluetooth med højtalerne, burde de selv aktivere modtagelse af musik via blutooth, Ikke?
Det sker ikke, jeg skal selv tænde Bluetooth via medfølgende fjernbetjening.

Og så - når jeg endeligt får højtalerne til at spille via Bluetooth, det kan være fra min mobiltelefon eller iPad, så slukker højtalerne af sig selv efter forskellige perioder.
Dette var også problemet med det første sæt jeg købte, så enten gør jeg noget forkert, eller også er der en generel fejl på Fenris A4.