Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Brugeravatar
Af KennethBang
#347619
Jeg har netop købt et nyt Philips 65PUS8887 og tilsluttet min Sonos Playbar via den eneste mulighed - optisk kabel.

Der kommer fin lyd, men problemet er blot at jeg kan ikke skrue op eller ned for lyden - den er konstant.

Jeg synes jeg har været inde i alle menu'er og kigget efter en mulighed, men den eneste jeg kan finde er under LYD og der kan man vælge - fjernsyn højttalere eller HDMI lydsystem eller helt slukket. Ingen af mulighederne gør at jeg kan skrue op og ned for Playbaren med fjernbetjeningen. Har jeg overset et eller andet ?
Af sd2100
#347634
KennethBang skrev: 27. nov 2022, 21:48 Jeg har netop købt et nyt Philips 65PUS8887 og tilsluttet min Sonos Playbar via den eneste mulighed - optisk kabel.

Der kommer fin lyd, men problemet er blot at jeg kan ikke skrue op eller ned for lyden - den er konstant.

Jeg synes jeg har været inde i alle menu'er og kigget efter en mulighed, men den eneste jeg kan finde er under LYD og der kan man vælge - fjernsyn højttalere eller HDMI lydsystem eller helt slukket. Ingen af mulighederne gør at jeg kan skrue op og ned for Playbaren med fjernbetjeningen. Har jeg overset et eller andet ?
Du får ikke variable lyd ud af optisk.

Det du skal gøre er at parre tv'ets fjernbetjening med Playbaren, så fjernbetjeningen styrer Playbaren.