Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af Zion
#346374
Hvad siger folkens til dette setup ? Kan det hamle nogenlunde op med en dedikeret bio da jeg ikke magter helt med kabler mv. eller er der bedre alternativer til 25k som dette setup koster ?
Senest rettet af Zion 23. okt 2022, 17:51, rettet i alt 1 gang.
Af Zion
#346384
Hej Torben.

Lige læst jeres anmeldelse men i virker ikke ligeså begejstret som på recordere. Hvordan vil du definere lydkvaliteten sammen med en subwoofer vs noget til max 30k. Er der bedre alternativer ?
Af Zion
#346402
Det jeg tænkte i så lille et rum ville en svs pb 1000 Pro eller en xtz Cinema sub kunne levere det samme i forhold til rummets størrelse ?
Af Supergris
#346407
Vær opmærksom på, at der er kommet en ny Sennheiser Ambeo soundbar på markedet, som hedder "Sennheiser Ambeo soundbar Plus", hvor den gamle nu hedder "Sennheiser Ambeo soundbar Max" og er faldet 4000 kr. i pris.
Navnet "Plus" virker misvisende, da den kun vejer 6,3 kg mod 21 kg for den originale...
Af Zion
#346470
Ja jeg købte max kan overhoved ikke svare sig at købe plus når max er på tilbud :) men desværre havde den en defekt center så kan først få den ombyttet til næste uge
#346534
Zion skrev: 24. okt 2022, 07:21 Hej Torben.

Lige læst jeres anmeldelse men i virker ikke ligeså begejstret som på recordere. Hvordan vil du definere lydkvaliteten sammen med en subwoofer vs noget til max 30k. Er der bedre alternativer ?
Mener du Ambeo vs et surround-system til 30k? Der vil Ambeo være taberen med garanti.
Af Zion
#346537
Nej mener ambeo vs alm højtaler lydkvalitet. Hvor god er kvaliteten på selve enhederne i ambeo. Altså setup med forstærker sub og frontstage højttaler
Af lommeregner
#346542
Zion skrev: 29. okt 2022, 11:21 Nej mener ambeo vs alm højtaler lydkvalitet. Hvor god er kvaliteten på selve enhederne i ambeo. Altså setup med forstærker sub og frontstage højttaler
Personligt er jeg super glad for min Ambeo + Svs sb2000 både til musik og ikke mindst film. Har haft mit i et par år nu. Og selvom jeg kom fra fra 7.2.2, ja så savner jeg ikke noget. Og min lejlighed er trods alt ikke fyldt op med højttalere :)
Af Supergris
#346543
Specielt hvis du ynder at lytte til musik og ved de forholdsvis få film, hvor der virkelig er gjort noget ud af lydbilledet, vil et rigtigt stereo - surroundanlæg være overlegent...

Mange ser det jo også som en hobby, hvor der hurtigt kan bruges mange timer, hvis f.eks. de rigtige højttalere skal findes...