Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#348201
Hmmm… jeg kan se, at den jo faktisk kan fås med fødder i stedet for en stand. Her vil den være 20 cm høj og veje 20 kg, hvilket godt kunne gå - mit eget TV hænger 20 cm over mit TV-møbel. Jeg kunne også godt klemme et ekstra sæt BL18 eller 28 ind ved siden af sofaen. Ulempen er, at når først BL28 er kommet ind, så kommer de ikke ud igen

Nå, den går jeg lige i tænkeboks med. Måske det var en option at få en låner i januar.
Brugeravatar
Af seepe
#348205
Dejligt at der måske er en mulighed for I laver en af jeres grundige test af Beosound theatre

Kan ikke lade være med at få den ide, hvis det ikke kan gøres hjemme hos dig Torben, så er der den mulighed hos os (Amager) i midten af januar, med unboxing, opsætning og test. Ligger gerne hjem til jeres grundige test, selv om det så tager flere dage eller sågar en uge, selvfølgelig med godt humør og forplejning ;o)

I har om nogen, bidraget med stor viden omkring fladskærme og ligende gears, så det er bare et lille bidrag fra mig, til jeres fantastiske side.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#348212
Det er gavmildt, men logistikken gør det nok umuligt. Så ville det nok også blive et “preview” og ikke er “review”.
Brugeravatar
Af seepe
#348284
Håber det lykkes med I får lavet en test af Beosound Theatre, så vi får både det der er godt og det der er mindre godt ved den.

Ellers god jul
Brugeravatar
Af seepe
#348305
Ser ud til af bla. mit ønske om en anmeldelse af Beosound Theatre her på flatpanels går i opfyldelse, så godt, tak for det.

Glæder mig til at læse den;o)
Brugeravatar
Af TezlaByte
#348797
Hej! Jeg har kun hørt den en enkelt gang i Bremdal Radio.. Jeg ville høre Stage og Theatre, og Stage mangler alt for meget bas.

Jeg må indrømme, Theatre manglede også noget dybde/bulder.. et-eller-andet.. Jeg håber lidt det var fordi jeg ikke havde noget testmateriale, altså havde gjort mit forarbejde godt nok.
Men kan også lide ideen i, at bare komme ind, sætte noget tilfældigt Youtube på, og så vurdere lyden (Ikke lyd-KVALITET)

Men du synes ikke du mangler noget i bas-verdenen? Ellers må man jo sætte en Beolab 2 på :D
Brugeravatar
Af Millemis
#348913
Hvis man gør som B&O anbefaler….og foretrækker at bruge en ATV-boks, en Bluray-spille og en Chromecast Ultra i stedet for LG’s smart-tv, kan det nemt komme til at se sådan ud - specielt, hvis man er til kablede forbindelser fremfor Wifi og WiSA og foretrækker at PUC’e ens ekstra grej.
Jeg ved ikke, hvad designerne/teknikerne har tænkt sig - jeg kunne i hvert fald ikke få bagklappen til at sidde fast.
Men pyt - det ser man jo heller ikke, når først setup’et er kommet på plads:
5019E9ED-D7D0-4BBA-9636-6313304D24F1.jpeg
5019E9ED-D7D0-4BBA-9636-6313304D24F1.jpeg (2.01 MiB) Vist 2221 gange
2408EA52-51DD-4A01-BEF7-81763933BAD4.jpeg
2408EA52-51DD-4A01-BEF7-81763933BAD4.jpeg (3.36 MiB) Vist 2221 gange


Forgængeren - en Avant 1st Gen 55” - hang på væggen, så kablerne var lige lidt for lange :((
Heldigvis er der masser af plads i og under skabet, hvor alt det ekstra grej står.
02D4E84C-869C-4E20-8EAF-4CAC55D7103F.jpeg
02D4E84C-869C-4E20-8EAF-4CAC55D7103F.jpeg (2.38 MiB) Vist 2221 gange

MM
Brugeravatar
Af Millemis
#348920
Billedet behøver man nok ikke at skrive så meget om……det er jo et LG OLED.
Man bør dog - som jeg har gjordt - bruge lidt tid på at finde ud af, hvordan de bedste indstillinger er og så konfigurere det.

Lyden - jo, Theatre har givet nyt liv til hele mit højtaler-setup.
Utroligt hvad Room Sense-kalibreringen kan bevirke og selve Theatre er ganske potent.
BS Theatre alene overgås nok ikke af nogen anden soundbar - tilslutter man flere højtalere (både bagved og foran), får man en masse muligheder for tilpasning lyd til, det man hører (musik), ser/lytter til (film).
Muligheden for flere ‘lyttepositioner’ er ret raffineret og bedre end muligheden for flere ‘højtalergrupper’ ved de tidligere BV (selvom det også var specielt i forhold til alt andet multikanal-grej).

Demoerne i forretnigerne kan være imponerende, men kvaliteten kommer først rigtigt frem, når du har setup’et derhjemme.

Har bestemt ikke fortrudt at have brugt de mange penge!

Og tak - har nu haft det i en tre ugers tid, så jeg har haft god tid til at nørde lidt med det :)

MM
Brugeravatar
Af Millemis
#348927
#Millemis

Synes jeg læste på et andet forum, at du har/haft BL14.. kan de sættes til BSTH og har du evt prøvet det?

———————


@Mini007
Jeg har et sæt Beoplay S8 (MK1) sat til min V1 i mit andet rum som sub og surroundhøjtalere.

Et sæt BL14 kan sagtens bruges på Theatre - ikke nogen dårlig løsning tænker jeg.
Theatre i front med 14.2.1 bagved.

MM