Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af coolio122
#345211
Hej alle, har et spørgsmål til jer . Jeg har i dag til mit LG C1 Oled tv en 2.1 opsætning bestående af Klipsch R51PM front højtalere og en Klipsch Subwoofer, ser fortrinsvis film og serier, samt kan li at lytte til jazz musik når tv ikke er tændt.
Jeg var i dag på besøg hos power, og så deres soundbarer, de har en JBL 9.1 til 7500kr og en LG SP11RA, også til de omkring 7000kr , de har begge Dolby atmos og mere ,

Mit spørgsmål går på, om det er pengene værd, købe en sådan soundbar, og sige farvel til mit Klipsch system? Eller er det minimalt hvad jeg får ud af det?

Min opsætning kan jo ikke afspille Dolby atmos og 7.1 selvfølgelig
Brugeravatar
Af Naiera
#345212
Det ville være en nedgradering. Soundbarer kan meget vel være dyre, men man kan kun proppe “så” store højttalerenheder i sådan en dims. Behold dine Klipsch, medmindre fruen virkelig hader dem…
Af allo
#345213
film, serier, spil:
- du får flere effekter rund omkring i rummet men det er absolut ikke nødvendigvis ensbetydende med at der er tale om kvalitet og noget som er (de eller andre) penge værd (negradering)

musik:
- slet, slet, ssssssssleeeeeett ikke penge værd (kæmpe nedgradering)

til at starte med så bliv enig med dig selv om hvad er det du går efter/godt kunne tænke dig...for hvis svaret er: 'surround set-up' og hvis du har plads til en form for surround så glem alt om soundbars og find en god forstærker (som så også kan spille stereo med manér) og så kan du tage den derfra - ellers så behold dit nuværende set-up

hvis du ikke gider 5-7 U name it højttaler og hvis du kan 'nøjes' med en ret god stereo lyd (som du har jo i forvejen) og hvis du ser ting og sager alene så kunne du overveje (ved siden af dit stereo system) at implementere/tilføje et par gode høretelefoner til projektet :-)
Af coolio122
#345215
Mange mange tak for jeres rigtig gode input, jeg beholder mit Klipsch system😊 og vil kigge lidt efter nogle fede hørebøffer, jeg har Apple tv og Apple mobil , ipad, testede også deres Airpod Max høretelefoner, de er virkelig gode , men har også læst af Sony har nogle gode hørebøffer, så det er noget jeg må undersøge lidt nærmere😊
Af allo
#345216
selv tak Coolio122

fornuftigt :-) !!!

husk at Atmos det er software og husk at ikke alle ting og sager bruger/udnytter Atmos og lign. - så mere fokus på godt hardware og kilder i stedet for alle disse fancy 'extras' ;-)

det er så ærgerligt at man kun kan bruge wireless/bluetooth høretelefoner med Apple produkter...

skulle du få mulighed for at bruge alm. høretelefoner så er køb Philips Fidelio X2HR - andet/bedre får du ikke til prisen :-) (kan ofte fås til mindre end 800kr.)

Sony, B&O, Technics, m.f. - der er nok at vælge imellem :-)
Af coolio122
#345220
Dem jeg hælder mest til er Apples Airpod Max, de er bare i den dyre ende desværre , har kigget på DBA også, de ligger fra ca 2800kr brugte, men synes lyden i dem er super god