Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af steffenp
#345168
Hej , jeg står og skal til at købe nye højtalere til køkkenet.

Valget står imellem Sonos five eller Denon home 350.

Jeg har allerede 2 Heos 1 og en Denon forstærker i stuen. Jeg er dog meget i tvivl , om jeg skal skifte retning , da der har været problemer med det Heos software. Og da både Denon home 350 og Sonos five , er ret dyre. Vil jeg helst gerne ramme rigtigt. Bruger rigtig meget SoundCloud, men det fungerer ikke i Heos , og har det faktisk ikke gjort , i over et år.

Andre der har erfaring med begge systemer ?

Mvh Steffen
Af DavidWebb
#345214
Hej
Jeg har ikke erfaring med Heos, kun Sonos. Umiddelbart ville jeg vælge sonos over det hele, du nævner næsten selv problematikken med software problemer med Heos. Sonos bliver opdateret, Heos? Måske. Hvis du var totalt tilfreds med Heos ville det være oplagt at udvide, men det er ikke tilfældet. Sælg dine Heos og køb sonos? Held og lykke😊
Af turtlekrang
#345259
Hej Steffen,
Jeg har erfaring med begge. Har haft en af de første Sonos soundbars, den med medfølgende subwoofer, og opgraderede senere til Heos Bar, med den store sub, og 2x Heos 3 som baghøjtalere.

De var mine primære højtalere, i vel 4-5 år. Alt købt fra nyt, i Hifiklubben.

I min ejertid, oplevede jeg konstante udfald, måtte genstarte flere gange ugentligt, og ofte bruge meget lang tid på at få det hele til at passe sammen i et surround system. Lyden var god, men brugeroplevelsen var helt forfærdelig.

Opgraderede for et halvt år siden til den store Sonos pakke, med Sonos ARC, Sub gen 3, og 2x OneSL.

Shit, en forskel... Selve registreringen af enhederne, samt brugeroplevelsen i både onboarding og generelle app flow, er tusind gange bedre. Der har ikke været udfald siden jeg købte dem, og jeg syntes ærligt talt også lyden er bedre - subben er i hvert fald markant bedre, og generelt et bedre lydbillede under film. HEOS'erne havde måske en fordel ved musik, men den er ikke stor.

Skal aldrig tilbage til HEOS.

Har tilgengæld en masse HEOS billigt til salg, hvis det har interesse for nogen ;)
Brugeravatar
Af hans123
#345262
kender ikke Heos men har brugt Sonos i mere end 10år

Lækkert og ingen problemer her. Hele huset er fyld med Sonos

Dog oplever nogle problemer men det skyldes altid dårlig router og dårligt wifi.
så hvis du bruger udbyder udstyr og bor i område med mange mennesker kan den være i farezonen.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#345263
Det kan anbefales at kable så mange enheder som muligt for at navigere udenom wifi-problemer.