Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#344860
Hej

Jeg spugte konen konen i går om hvad hun tænkte om at få Atmos højttalere i loftet over sofaen. "Det fint, så længe de ikke fylder noget".
Og så gik jeg ellers i gang med tænke tanker. Indbyggede over-head speakes har hele tiden været min tanke, men kan indbyggede R/L/C højttalere bruges til noget når de er gemt væk inde i væggen?
Er der nogle der er bedre end andre? Nogle der kan anbefales?

Mit udgangspunkt er 5.1.2 da min reciever ikke tillader mere.

Jeg kunne godt tænke mig at høre om indbyggede højttalere - har I erfaring med disse? Og er det go eller no-go?
:)
#344897
Jeg tænker hvorfor ikke "forberede" til 5.1.4 eller mere, nu hvor du skal til at lave det store arbejde med indbygning af højttalere i loftet?
Godt nok har du ikke receiveren nu og her, men så er det klar når du på et senere tidspunkt opgraderer.
#344906
mhras skrev: 28. aug 2022, 14:02 Jeg kunne godt tænke mig at høre om indbyggede højttalere - har I erfaring med disse? Og er det go eller no-go?
:)
Om det er "go" eller "no-go", kan kun du svare på, om det er noget du kan leve med.

Personligt ville jeg vælge en type som er decideret beregnet til det - altså hvor enhederne bag grillen, kan vendes mod lyttepositionen.

Hvis du vil have nogen, som også er rigtig gode til musik, ville jeg tage et alvorligt kig, på Dynaudios indbygningsserie:
https://tapeconnection.dk/shop/62-in-ce ... io-s4-c65/
#344907
Jonassen skrev: 29. aug 2022, 21:06 Jeg tænker hvorfor ikke "forberede" til 5.1.4 eller mere, nu hvor du skal til at lave det store arbejde med indbygning af højttalere i loftet?
Godt nok har du ikke receiveren nu og her, men så er det klar når du på et senere tidspunkt opgraderer.
Det var også min første tanke, at når man ér igang med at trække kabler o.s.v., så kan man lige så godt forberede til 7.4. :)
#344919
Kender ikke dit budget, men kan anbefale Audiovector onwall / inwalll serie. Jeg har onwall type og inwalll er den samme højtalere. Meget tilfreds med ydelsen.