Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#344541
Hej. Starter lige en ny tråd.
Alt er prøvet for at få de to enheder til at virke ssmmen. Det kommer åbenbart bare ikke til at ske, medmindre jeg kan acceptere 1 af følgende 3 løsninger ved brugh af hdmi arc:
1: output kun lyd via pcm (skal vælges i indtsillingerne, men så virker det da i det mindste på alle apps.
Eller 2: indstille til sorround, og leve med at jeg uafhængigt af valg af app (disney, netflix etc) skal pause og starte den film eller serie jeg vil se, så lyden virker. Medmindre det altså gør det uden jeg gør dette, men det er ikke til at vide, før jeg starter filmen.

Eller 3:bruge optisk kabel, men så tænder og slukker soundbaren som den vil når tvet er slukket, også uden der er hdmi mellem de 2 enheder, så når jeg sel slukker bare med dennes fjernbetjening tænder den selv efter nogle minutter igen. Og tvet kan ikke finde ud af slukke for tv højtalerne, når baren tændes manuelt.

Så nu til mit sidste forsøg på en løsning inden baren bliver returneret.

Jeg har pt. En langsom forbindelse (50/10) men får om et par uger fiber på 1000mbit.

Kan det at jeg har en langsom forbindelse gøre, at lyden ikke bliver sendt igennem ordentligt eller kan det på anden måde have nogen betydning for indvirkning på soundbar/tv problemet med manglede lydkaneler i baren? Lige nu er jeg derude hvor jeg har sat netkabel i tv fra router, og pillet batterierne ud af fjernbetjeningen til soundbaren for også st udelukke dette, og en komplet nulstilling hjalp ikke/kun i få minutter.

Tak på forhånd
Kenneth