Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#342513
Kefiren skrev: 16. maj 2022, 16:03 Jeg tænker umiddelbart at jeg venter på at købe noget før den udkommer. Den virker ikke til at være et dumt bud. Umiddelbart tænker jeg også den bliver billigere end et sony eller Sonos setup
Samsung's topmodeller plejer at koste 12.000kr ved lanceringen, og falde til næsten det halve omkring Black Friday. Hvis man kan vente så længe :)
#342514
ThomasFogt skrev: 16. maj 2022, 19:44
Kefiren skrev: 16. maj 2022, 16:03 Jeg tænker umiddelbart at jeg venter på at købe noget før den udkommer. Den virker ikke til at være et dumt bud. Umiddelbart tænker jeg også den bliver billigere end et sony eller Sonos setup
Samsung's topmodeller plejer at koste 12.000kr ved lanceringen, og falde til næsten det halve omkring Black Friday. Hvis man kan vente så længe :)
Ja okay, det er også værd at have med i overvejelserne. Dog ved jeg ikke om jeg kan vente indtil november :D
#342516
Kefiren skrev: 16. maj 2022, 18:54 Kan det passe at HW-Q990B kommer til at hedde HW-Q995B i Danmark?

Er der nogen der kan fortælle mig hvad dette har af betydning?

No 4K/120Hz or VRR pass through support

Jeg har lige købt et LG OLED C1 tv, som vidst nok understøtter disse ting, men får det en betydning hvis jeg fx køber en PS5 i fremtiden?
Ja, Q950A hedder Q960A i Danmark, og tidligere har Q90R også heddet Q96R :)

Det betyder kan ikke kan sende VRR eller 4k/120Hz videre til fx dit TV. Med et C1 skal du så bare tilslutte PS5'en direkte til TV'et og køre lyd separat fra Tv'et til soundbar via earc. Dog har C1 ikke DTS support, så hvis du ser film fra PS5'en med fx DTS X lydspor, skal du tilslutte PS5 direkte til soundbaren. De fleste streaming film har Dolby Atmos lydspor, som ikke er et problem :)
Sony'en har så vidt jeg ved 100% HDMI 2.1 feature support.
#342517
Kefiren skrev: 16. maj 2022, 20:08 Er der nogen der ved, om man kan connecte til de der baghøjtaler og fx tage den med udenfor og høre musik på dem eller flytte dem til et andet rum ligesom med sonos?
Jaa, de er ikke designet til det, men jeg kan fint have mine baghøjttalere med ud på altanen, som er 10m fra min Q70R/Q76R :)
Du kan ikke styre deres lydniveau separat.