Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af Christian67
#342194
Hej..
Jeg ejer et lg c1 TV som både kan smide lyd ud via Bluetooth og wifi..
Har prøvet med Bluetooth og oplever en markant lydforskydning i forhold til fjernsynets højtalere.
Spørgsmål : vil jeg opleve samme markante forskydning hvis jeg bruger wifi højtaler som feks b&o A1 ..?

Vh.
Christian
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#342201
LG TV har ikke mulighed for at sende lyd ud via WiFi. De har derimod et system kaldet WiSA, som virker uden forsinkelse. Det kræver, at dit LG TV enten har indbygget WiSA (LG C16 varianten) eller at man tilkøber WiSA-dongle (de andre C1 varianter). Herudover skal de eksterne højttalere understøtte WiSA. B&O har det i nogle af deres dyrere højttalere, men jeg tror ikke det findes i A1.

Apple har pt. den mest komplette trådløse WiFi-baserede lydplatform i Apple TV-boksen. Det virker med næsten al type lyd (streaming, lokale filer, spil, menulyde, Dolby Atmos) og uden forsinkelse. For at parre højttalere fast til boksen kræves dog Apple HomePod. Andre højttalere med AirPlay 2 – eksempelvis B&O – kan kun parres midlertidigt, når man f.eks. starter en film.