Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#341453
Jeg har et noget underligt problem, som jeg har brug for hjælp til at få fixet.

Vi har et 55" LG CX og en LG soundbar. De to er forbundet med et 8K HDMI kabel på ARC indgangen.

Alt er for så vidt ok, MEN synkroniseringen på TV3's kanaler - OG KUN TV3's kanaler !! er ude af synk.

Jeg har forsøgt, at flyttet synkroniseringen både i menuen på TV'et og på appen til soundbaren, men når den passer på TV3's kanaler er de øvrige kanaler ude af synk.

Der er intet galt, når jeg bruger tv'ets interne højtaler.

For info, så får vi vores tv signal fra Yousee - hvis det har nogen betydning. Tænker opdateringshastighed eller lignende.
#341455
Det kan hænge sammen med, at der opstår forsinkelse, når TVet modtager og behandler Dolby signaler, inden de sendes videre til jeres soundbar. Det er desværre et problem, der rammer mange kombinationer af TV og eksterne soundbars/receivere og kan være vanskeligt at løse.

Hvis jeres soundbar understøtter eARC, kan I prøve at slå eARC til i TVets lydmenu. Det kan måske løse problemet.
#341490
Det lyder sært.

Prøv at deaktivere bitstreaming på dit TV, så der sendes et rent PCM lydsignal til din soundbar. Hvis lyden stadig ikke er i sync, må det have noget at gøre med TV3 kanalerne.