Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af loke132
#340970
Hejsa.

Jeg er kommet frem jeg gerne vil have et C1 fjernsyn.

Jeg er så igang med at finde ud af hvilken Soundbar jeg skal have til.

Jeg har kigget på B&O Soundstage men er lidt træt af det er 2 årige gammel teknologi og at den ikke har HDMI 2.1.

Det den har HDMI 2.0 er det en udfordring hvis den skal spille sammen med min PS5 og mit Apple TV 4k?

Håber der er nogen som vil hjælpe mig i den rigtige retning.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#340987
HDMI 2.1 et kun relevant hvis du vil have din PS5 siddende i Stage. Da den kun har 1 HDMI indgang, så skal du alligevel have resten af dit grej op i TVet, så hvorfor ikke bare sætte det hele til dér og kun bruge Stage til lyd? Der er HDMI 2.0 fint.
Af loke132
#341006
Hej George. Jeg har godt set den, men min kæreste synes at B&O soundstage er væsentlig pænere og det er jeg enig med hende i. Men mange tak for dit input :)

Vh
Niels Erik
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#341007
De store TV-producenter er naturligvis altid et bud. De lancerer nye modeller hvert år. Ellers så tester Rtings.com og lydprodukter nu, men de skal dog vente på at modellerne er kommet på markedet, da de køber dem og ikke låner dem direkte fra producenten.
Brugeravatar
Af bendix
#341016
@loke hvad havde du forventet at bruge HDMI 2.1 til i stage? Den har E-arc som jeg mener er det vigtigste fra 2.1 i det tilfælde her. Jeg har CX og Stage, med PS5 tilsluttet i CX.

Det kører uden problemer.
Af bromberg
#341025
Jeg har et C1 og beosound stage og jeg er simpelthen så glad for den løsning.
Med beoremote kan jeg styre beoplay m5 også.
Jeg havde en Sennheiser ambeo før, som klart lød bedre, men den her stage er bestemt heller ikke uden evner.
Min ps5 er tilsluttet C1 så jeg har ingen bekymringer med soundstage og hdmi 2.0
Af loke132
#341029
Hej Bendix.

Jeg ville bare være sikker på HDMI 2.0 ikke ville være en begrænsning på nogen måde det var derfor jeg ville lige høre hvad forummet her mente da i ved en del mere om det end mig.

Men det lyder til med ro i maven jeg kan gå ud og købe det setup når C1 kommer på tilbud igen :)
Brugeravatar
Af bendix
#341030
Jep det er forståeligt, jeg tror ikke der vil være udfordringer på den område da dit TV er top spec 👍, lyden er super. Hvis i køber den så prøv at aktiver loudness, det giver en bedre balanceret lyd ved lave lydstyrker.