Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af JS1987
#340669
Hvilken løsning bruger i til at få lyden fra jeres Apple TV ud igennem jeres soundbar?

Mine forældre har et Samsung TV, hvor soundbaren er tilsluttet via Bluetooth, det betyder så, at når de afspiller noget fra deres Apple TV, så kommer lyden ud igennem højtaleren på TV'et og ikke fra soundbaren - så skal man forbinde Apple TV og Soundbar direkte med Bluetooth, også passer lyd og billede ikke ordenligt sammen, og det er generelt noget bøvl.

Jeg har et Samsung QN95 TV, med OneConnect - jeg har ikke købt soundbaren endnu, men hvordan vil i foreslå at jeg tilslutter, for at det virker mest optimalt? HDMI eller Optisk Kabel, og hvorfor?

BONUS SPØRGSMÅL:
Kan nogen anbefale en god Soundbar til max 4.000, hvor subwoofer ikke er nødvendig - vil helst have en Soundbar liggende på tv bordet, uden bokse og andet stående ved siden af.
#340670
Bluetooth er ikke en god løsning til TV-lyd generelt pga. flere begrænsninger, men ift. forsinkelsen så prøv at kør 'Synkronisering af trådløs lyd' på Apple TV under video/lyd indstillinger. Hvis match-funktionerne på Apple TV er aktiveret, så skal 'Synkronisering af trådløs lyd' køres for 4K24, 4K50, 5K60 osv. ved manuelt at skifte Apple TV til disse. Ellers kan man nøjes med at gøre det én gang.

Med Samsung QN95A, så bør Apple TV 4K sættes direkte til TV'et og lyden sendes videre fra TV'et vha. HDMI eARC-porten.

Jeg ved ikke om du allerede har set listen, men her er redaktionens anbefalinger af soundbarer: https://www.flatpanels.dk/fokusartikel. ... 1169844738

Vi har dog ikke lyttet til dem alle, så der er sikkert også andre gode bud derude.