Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#340122
Svært når vi ikke ved, om du er total analfabet, når det kommer til HiFi, eller du godt ved, hvad du laver?

Først ville jeg tjekke, om det er kablet, det er galt med; dette kan gøres ved at tilslutte den dit TV, og indstille det til ekstern lyd.
Er dette foretaget, burde der komme rødt lys ud i den ende, der ikke er tilsluttet TVet?
Kan du se rødt lys, så er næste skridt at tilslutte kablet til din forstærker, som er udstyret med 2 stk. optiske indgange, så husk at vælge den korrekte indgang...
#340741
Jeg er også ved at rive mit hår ud med rod.
LG 65OLED C1, vægmonteret, så Optisk udgang er svær at komme til, men jeg har købt et vinklet optisk kabel.
Det er sat i så det siger klik, og der er klart rødt lys i.
Sætter det i min Onkyo Atmos receiver.
Vælger “TV” på receiver, hvor den optiske indgang er tildelt.
Jeg er 98% sikker på at receiver er sat rigtig op.
Tv’et er sat til Optical Out-enhed + tv-højttaler.
Der kommer ingen lyd ud når jeg spiller streaming fra LG’ens indbyggede apps, eller hvis jeg klikker rundt i menuen på et ældre AppleTV 2, som er sat til tv’et med HDMI.
Kun hvis jeg skruer op for volumen på tv’et for jeg lyd, men det kommer fra tv’ets højttalere.
Tager jeg det optiske kabel ud af tv’et og sætter i AppleTV 2, som forsat er sat direkt til tv’et med HDMI.
Altså så samme optiske kabel, når går direkt ned i receiveren, så kommer der fin lyd ud af receiveren.

Kan der var en fejl i softwaren, så den ikke outputter lyden via optisk?

Jeg har også forsøgt mig med eARC, men her er jeg på udebane, så det er jeg ikke ligeså sikker på at mine settings er korrekte i begge enheder, men det lykkedes stadig ikke at få tv’et lyd ud af receiveren.

Jeg har ikke noget tv-signal at teste med, så jeg har kun smartTV og enheder tilsluttet direkte til tv’et at teste med.