Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af Granly
#339798
Kære Forum

Jeg har helt uventet fået en ny stormende forelskelse - Beolab 28. Men for ikke bare at kaste mig hovedkuls ud i det, så har jeg et issue, hvor 2 forhandlere har givet mig lidt forskellige svar. Jeg har ikke et B&O tv, og jeg vil gerne have TV lyden gennem Beolab 28'erne. Har fået flg. forslag

1. Optisk ud fra tv til en B&O Transmitter
2. HDMI ud til en Almando WISA

Begge dele kunne gå, men kan ikke helt blive klog på om mit eget forslag virker.

3. Købe et Appletv. Sende billede signal til TV og lyd via Airplay 2 til højttalerne.

Vil køre trådløst så en Core eller en Hall er no go.
Af Emilos88
#339801
Jeg vil også tro at du kan købe et nyt LG OLED med indbygget WiSa,

Men nu ved jeg jo ikke om du kunne tænkte dig et nyt tv?
Af Nicklas Jakobsen
#339803
Ret henvendelse direkte til B&O og spørg hvordan de anbefaler at man tilkobler et eksternt TV som ikke er B&O, uden at rende ind i sync problemer. Mit bud er at BeoLab 28 i sig selv introducere lag i og med det er meget DSP drevet højttaler, og derved afhængig af processering. Jeg tror at selv hvis du satte dem direkte til med f.eks. et optisk kabel fra en BlueSound Node (som har HDMI og kan agere forforstærker til dem) så vil du altså STADIG opleve sync problemer. De laver nok noget med delay gennem WISA til egne TV.
Af stof
#339804
Prøv evt at spørg @Peter Pan inde i tråden "
Er du til B&O - men ikke 100%." Han virker til at have meget styr på de forskellige B&O produkter og laver ofte opslag omkring tilslutning af diverse højtaler mm.