Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af Fidoble
#339562
Hey

Jeg har et LG CX, en Apple TV boks samt en soundbar fra Denon (HEOS).

Alt har indtil i går virket upåklageligt. Pludselig er der ingen lyd gennem soundbaren og når jeg prøver at trykke på volumeknapperne på Apple remoten, kommer der et ikon frem på skærmen der ligner et "Ingen adgang" symbol (cirkel med en skrå streg indeni)?
Jeg kan godt afspille musik via Spotify til soundbaren, så den er som sådan ikke i stykker?

Jeg har indtil videre prøvet:
  1. Afbrudt strømmen
  2. Taget HDMI stikkene ud og ind igen
  3. Tjekket de forskellige indstillinger både på Apple TV og LG CX
Intet virker, har i nogen andre ideér?
Af Fidoble
#339577
På fjernsynet er HDMI-CEC aktiveret og jeg plejede at kunne styre Apple TV'et med LG remoten.
Det kunne jeg pludselig heller ikke mere. Da jeg fik det til at virke kunne den dog stadigvæk ikke skrue op eller ned for lyden???
Af orm08
#339585
Det er nok et af HDMI kablerne, højst sandsynligt det fra ATV til TV

Har du ændret noget opsætning på ATV ?

Køb et nyt HDMI kabel og test

Jeg bruger altid dette: https://www.harald-nyborg.dk/sinox-pro- ... el-2-meter
det er godkendt af hdmi.org

Hvis du har det nye ATV 4K (2nd gen), så har både ATV og LG CX hdmi 2.1, og det kræver mere af et kabel, men ovenstående burde være OK. Det er i hvertfald det jeg benytter med ATV 4K (2nd gen) og LG C1 - Men her er der nok nogle eksperter der kan hjælpe.
Af Quasimodo
#339588
Jeg har det samme problem, af og til. Det der virker for mig er, at slukke for strømmen til soundbaren, og tænde igen. Så er der hul igennem igen.

Vh. og god weekend
Af Fidoble
#339594
Det eneste jeg har gjort er at lukke for strømmen da jeg skulle udskifte en stikkontakt. Herefter har det ikke virket.

Soundbaren virker på et andet fjernsyn, så det er ikke den?
Af Fidoble
#339706
Jeg valgte at prøve med nye kabler, hvilket heller ikke virkede.
Da jeg så nulstillede fjernsynet og kørte opsætningen... tadaaa, så virkede det igen???

Det er aldrig sket før og jeg håber heller ikke det sker igen.
Af Nilfisk
#342929
Hej, jeg har et LG C1, og alt har virket med min Pioneer receiver, og C1 skrev dens navn ved indgangsvalget.
Det gør den ikke mere. Plus der er ingen lyd.
Der er ikke rodet med noget, og som sagt alt har virket 100%.
Jeg har prøvet med nogle af de råd der er givet. Skiftet HDMI kabler, slukket for strømmen, koblet alt op igen, både før og efter der kom strøm på.
Tjekket ARC er on på både C1 og Pioneer, hvis en opdatering skulle drille.
Apple tv virker på HDMI, så jeg tog kablet over i receiver...... stadig nul lyd.
Der er en opsætningsflade på Pioneer, som heller kom frem, før jeg valgte en anden HDMI indgang på Pioneer fra C1 ?
Men ingen lyd, da C1 hele tiden viser MUTE på skærmen, hvis man vil skrue op.
Vælger jeg tv lyd på C1, ja så er der lyd.
Igen over på ARC så kommer der MUTE symbolet på skærmen, når jeg prøver at skrue op eller ned.
Det eneste jeg ikke har prøvet, er at tage strømmen fra i længere tid.
Så det prøver jeg nu.
Af Nilfisk
#342961
Intet virker. Jeg har lavet en fabriksgendannelse også.
Jeg kan se på nettet at det er et kæmpeproblem.
Der var ingen problemer med mit B8. Helt samme opsætning, helt samme kabler, helt samme sted på væggen.
Tager Flatpanels fat i LG?
Af Fidoble
#342967
Det lyder meget som min situation og her var det eneste der hjalp en nulstilling af fjernsynet