Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#339164
Hej alle sammen,

Jeg har, næsten, lige erhvervet mig en soundbar men der er nogle ting som irritere mig. Desværre er jeg ikke super klog på opsætning af lydsystem og hvad der er muligt :)

Mit ønske scenarie er at man kan tænde tv'et via min Shield, og benytte den fjernebetjening til at skrue lyden op/ned på tv'et.
- Det har virket uden problemer før jeg fik min soundbar.

Jeg har så forsøgt to tilslutningsmuligheder:

1. Shield -> Soundbar -> Tv. Der er HDMI kabel hele vejen.
Billede og lyd fungere, MEN jeg kan ikke slutte for soundbaren uden den slukker for tv og Shield

2. Shield og Soundbar er tilslutte til tv'et med hver deres HDMI kabel. Jeg bruger mit tv'et ARC porte.
  • Lyden kommer også frem til Soundbaren, men den tænder så snart jeg tænder tv'et
  • Hvis jeg slukker Baren, så kan jeg ikke skrue op og ned via min Shield fjernbetjening.
  • Atmos lyden kommer ikke over til min Soundbar
Udstyret:
TV: 65PUS7502
Soundbar: Philips B8405
Nvidia Shield 2019 (røret)

Hvad gør jeg galt? :D

Vh Jacob
#339179
tror du skal se på styringen via arc fra sound-baren, selv bruger jeg en Onkoy receiver til lyden, og der måtte jeg slå styringen fra, så det kun er tv, der styrer lyd, så tænder receiver med tv med diverse kanaler, ( lyd )og styring fra de fjernbetjeninger, der hører til. Har også en Shield (gammel model) , den måtte jeg tage ud, så måske ingen hjælp ?