Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af allo
#338979
Torben Rasmussen skrev:Der er meget lidt forståelse for andre synspunkter end dine egne her, og “smag er forskellig” preller åbenbart af på dig - du kan jo undlade at læse anmeldelserne fra mig fremover for i mit hus tæller design helt afgjort også med når jeg selv køber ind. Jeg har svært ved at anerkende præmissen om, at evnen til at se skulle gøre evalueringen af lyd ugyldig.
du taler igen om noget tilfældigt her - forhold dig i stedet for til disse to modeller, for igen: det er det eneste jeg taler om - jeg taler udelukkende om valget mellem B&W frem for Audiovector (mellem to bestemte modeller som der er tale om i tråden som koster præcis det samme)

hvis du (i det tilfælde) ville kigge på farven/vælge ud fra de kosmetiske/designer aspekter m.m. frem for det, det hele drejer sig om så ville ingen kunne tage det alvorligt eller respektere en vurdering som denne - især når den kommer fra en som har noget med en hjemmeside som denne at gøre...

Torben Rasmussen skrev:Jeg har også valgt et inferiørt lydprodukt til soundbar, selvom man kunne have fået en brugt Ambeo til cirka samme pris - den er simpelthen ikke noget jeg vil have i min stue.
igen:
forhold dig til den konkrete sag her og ikke til noget som ingen ved hvad du taler om...
Senest rettet af allo 9. jan 2022, 13:57, rettet i alt 1 gang.
Af allo
#338980
Supergris skrev: 9. jan 2022, 01:58 Man kan ikke sammenligne det at købe brugt, med det at købe nyt, men jeg giver dig ret, at købe brugt er rigtigt fornuftigt i mange tilfælde, dog vil jeg personligt være mere forsigtig, hvis det gjaldt en subwoofer end det meste andet stykke elektronik, ganske enkelt fordi der er tale om noget udstyr, der ofte bliver udsat for en ret så omfattende belastning.

Det kan ikke høres med det samme, hvis enheden ikke fejler noget, men uanset hvad, så må man regne med en forkortet levetid, set i forhold til et nyt produkt (er ganske klar over, der kan være stor individuel forskel!)

I det konkrete tilfælde ville jeg nok også hoppe på Audiovectoren, da prisen er sat fornuftigt, men jeg vil have fuld forståelse for, hvis andre tænker anderledes, derfor regner jeg ikke med at ALLE, vil vælge det samme som jeg...
der er tale om to vidt forskellige produkter her...to vidt forskellige klasser som ikke kan sammenlignes (igen: kvalitet af hver eneste ting samt performance)

i det tilfælde ville jeg på ingen måde være bekymret for Audiovector's levetid - to års garanti er nu rreettt betryggende (og det er sælgeren nu også)

den 'forkortet' (HVIS!) levetid er nu nok alligevel LÆNGERE end den på B&W'er ;-)

det jeg mente med at 'det ville kunne høres med det samme' var/er at fejlen på en sub ikke er til at tage fejl af og ikke noget som kommer 'snigende'/lidt efter lidt men som kan høres med det samme
Af Alex B
#339016
allo skrev: 9. jan 2022, 00:03 kritikken af farven er på ingen måde på sin plads - ikke i det tilfælde...- jeg forholder mig (udelukkende) 100% til to konkrete produkter her (deres performance, kvalitet etc.) og til deres pris - og det var/er det jeg holder fast i og derfor mener jeg at det er helt ved siden af at tale om farven her...

tale om farven og ud fra den vælge noget som KLART OG MINIMUM ER 100% (på alle punkter) BEDRE FRA, er - i det tilfælde - ikke andet end bull...shiiiiiitt ;-)

hvis du eller hvem det nu skulle være ville vælge nævnte B&W frem for nævnte Audiovector pga. farven så er det præcis hvad det er...- kæmpe bull som ikke har noget på sig...(så taler vi ikke om en som er på udkig efter lyd men om en designer husfru som stiller ting rundt omkring i rummet så det ligner det hun har set i et blad som hun har læst for 2 dage siden - og der er så også 100% OK! - men så taler vi også om TO FORSKELLIGE ting her, hvor jeg fokuserer mig det som rent faktisk betyder noget og på det, det hele drejer sig om - nemlig: lyd)

igen:
- INGEN som HAR forstand på lyd eller som vil have noget godt ville gå på kompromis/vælge B&W'en pga. farven hvis han/hun kunne få Audiovector til PRÆCIS de samme penge...- og hvis du selv kunne finde på det ssååå...- så er det også slut med at skrive lyd-anmeldelser :-)

jeg er med på at hvis der skulle være tale om fuld eller lad os sige 80% af prisen så ville det se anderledes ud! - så vælger man SUVERÆNT SELV farven og hvad der ellers kan vælges til og fra - men til den pris så vælger man Audiovector ;-) - om den så er orange OG MED GLITTER! - and U KNOW THAT :-)
:D Jeg kan vitterligt ikke gennemskue om dette er satire eller oprigtighed.

Uanset hvad kan jeg godt lide præmissen om, at går man op i hvordan ens hjem ser ud, så må man være "en designer husfru som stiller ting rundt omkring i rummet så det ligner det hun har set i et blad som hun har læst for 2 dage siden".
Brugeravatar
Af edinger
#339534
@luthorson:

Jeg var også i Hi-Fi Klubben for nylig, fordi jeg ligesom dig overvejer at neddrosle på AV-fronten stærkt inspireret af Andrew Robinson alias #TheRecoveringAudiophile.

Jeg fik også lyttet til nogle soundbars, og de lød fint. Det var bestemt til at leve med. Lyden kommer dog ikke i nærheden af mine 20 år gamle B&W'er.

Den unge salgsrådgiver kiggede da også underligt på mig: Hvorfor i alverden ville jeg dog erstatte et fremragende stereo-setup med en soundbar, som godt nok imødekommer et individuelt æstetisk behov, men som alt andet lige leverer en inferiør lydoplevelse (når det gælder musik)?

Dertil kommer, som den unge mand også påpegede, at en soundbar i modsætning til en passiv højttaler, som bare spiller og spiller og spiller, ikke kan forventes at holde i mere end 5 år. Højst sandsynligt er der noget elektronik, som går i stykker før da.

Jeg gik derfra med samme konklusion, som sidst jeg havde disse overvejelser: Jeg beholder mit nuværende setup "lidt endnu". Det fungerer jo fremragende. Og så sparer jeg også lige en udskrivning på ... 20.000 kr. :)