Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#335739
Jeg har af flere omgange overvejet det her setup og har i min søgen søgt på video osv ift brugeroplevelsen på den nævnte kombi.
Der findes ikke så mange, så jeg vil spørge jer?
Jeg vil som minimum have et cx og helst C1, da jeg forventer at bruge webos en del.
Mit nuværende c8 har været flittigt brugt her.

Jeg vil meget gerne høre om jeres oplevelser med denne kombi?
#336249
Jeg har ingen Beoplay produkter, pt har jeg kun LG CX og Beosound Stage jeg betjener med Remote. Før havde jeg dog også en Beosound Essence med et par Beolab 3. Det fungerede også perfekt.

Men kan Beoplay produkter bruges med Remote?
#336253
Ja, den kan betjene multirumshøjttalerne Beoplay M3, Beoplay M5, Beoplay A6, Beoplay A9 ud over de "almindelige" B&O-produkter BeoSound 1, BeoSound 1 GVA, BeoSound 2, BeoSound 2 GVA, BeoSound 35, Beosound Edge og BeoSound Shape.

Rec.dk bragte en artikel om hvordan for nogle år siden: https://www.recordere.dk/2019/02/flere- ... tjeningen/
#336346
Nå så fik jeg mig den første del ind ad døren:).

Stage er jo en vild soundbar - jeg havde en ambeo før som jeg trods alt stadig syntes er en bedre film-aften soundbar.

Men til bla brug, som stand alone er stage jo vild - som enkelt enhed syntes jeg faktisk den har noget mere bund end ambeo har uden subwoofer og en lidt mere fyldig mellemtone. Jeg er ret imponeret må jeg sige.

Jeg afventer lige bf ift skærm, for ryger 77 C1 i en god pris, så er jeg nok tæt på den ellers blir det en 65.
Glæder mig sgu til den integrerede oplevelse med beoremote.
#336348
Godt at høre, hvis Loudness ikke er aktiveret så prøv det inde i appen, giver en god dynamik ved lav lydstyrke og forsvinder så ved højere lydstyrke så den ikke ændrer den tiltænkte lyd ved film og musik afspilning. Men ved Alm TV på lydstyrke 35-45( LG TV) syntes jeg det gør en god forskel.
#336349
Ja den har jeg fiflet med og syntes det gør en markant bedre oplevelse ved lav volumen,
Hørte lige intro på kron man 1 med loudness og det var på ca 70% og det blev for boomy syntes jeg og slå det fra. Var ikke klar over der var noget automatik her, så det må jeg lige prøve af.
#336350
Det var en lyd tekniker på BOTF der fortalte mig det da min forudindtagede mening var at det ødelagde lyden generelt 😊, snedigt lavet.

Håber du bliver glad for setuppet, Beoremote er så lækker at betjene 👍
#336351
Hvis du har adgang til filmen TENET i god lyd så prøv den, bassen er vild nok der :-) ungerne kom ind fra deres værelser og spurgte hvad der skete og volumen var på 60 kun. De nyeste transformers film har også et super fedt lydspor til test.
#336360
Fed kombo med Stage til LG OLED

Har haft mit i ca. 2 år. (Med 55” C9)

Syntes faktisk at Stage med sin størrelse passer bedst til 55” TV, men nok bare mig.

Har mit TV helt op imod væggen, således at Stage kun “stikker” en lille cm. længere ud.

Nyder betjeningen via BeoRemote ONE BT (uden Netflix, Amazon... knapperne, bruger Netflix, men syntes ikke om det på min fjernbetjening).

Har tilkoblet en 4 TB harddisk i usb-stik.

Anvender de programerbare knapper en del, men er dog ikke lykkedes med at lave genvejen til min HD med mine optagelser. :((

Bruger tjenesten TuneIn som “radio-indgang”, har alt hvad hjertet begære.
#336366
Aviatic skrev: 7. nov 2021, 01:01 Fed kombo med Stage til LG OLED

Har haft mit i ca. 2 år. (Med 55” C9)

Syntes faktisk at Stage med sin størrelse passer bedst til 55” TV, men nok bare mig.

Har mit TV helt op imod væggen, således at Stage kun “stikker” en lille cm. længere ud.

Nyder betjeningen via BeoRemote ONE BT (uden Netflix, Amazon... knapperne, bruger Netflix, men syntes ikke om det på min fjernbetjening).

Har tilkoblet en 4 TB harddisk i usb-stik.

Anvender de programerbare knapper en del, men er dog ikke lykkedes med at lave genvejen til min HD med mine optagelser. :((

Bruger tjenesten TuneIn som “radio-indgang”, har alt hvad hjertet begære.
Jamen det tør jeg godt sige jeg er enig i faktisk. 55" harmonere bare godt ihverfald på gulvstanden. Nu har jeg stadig mit c8 i 65" på væggen og stage under og det er passer nu også meget godt sammen, men jeg overvejer nemlig at få gulvstanden og så tror jeg sgu det ender med 55".

Jeg har en hjemmebiografen på førstesalen, så jeg kan lidt nemmere "acceptere" nedgraderingen så:).
#336367
bendix skrev: 7. nov 2021, 08:58 Går du ind på din HDD via standard appen fra LG selv? Og holder en genvejs knap inde der?

Ja enig, Ingen sponsor knapper på Beoremote 👍
Er det bare sådan de 4 favoritknapper konfigureres??
Altså med mulighed for at være inde i eks HDD?