Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af mbm
#335281
fatter ikke den overvældende begejstring for Atmos understøttelse på alt elektronisk udstyr.
Og der er jo ingen grænser for hvor godt det lyder selv i en lille kompakt "ghettoblaster"
Af JohannesKnudsen
#335298
Jeg overvejer køb af Sonos soundbar. Jeg har en stue på omkring de 25 m2, men er der den store lydmæssige oplevelse ved at opgradere til en Arc fremfor Beam? Altså er der mere bas i en Arc, eller hvor ligger forskellene?
Af mbm
#335322
JohannesKnudsen skrev: 5. okt 2021, 22:02 Jeg er på ingen måde gift med Sonos, så det lyder spændende med Q800 eller 900, hvad er fordelene ved dem frem for Sonos?
Du kan læse om dem på www.rtings.com
Generelt er der bred enighed om at samsung Q900 er den "bedste" soundbar på markedet. Prisen taget i betragtning også
Brugeravatar
Af ThomasFogt
#335345
A er 2021 modellerne. Dog hedder de QxxxA og så +10 i dk i år. Fx Q950A hedder Q960A men er samme model. Der er parralelimporterede produkter til salg i dk også, som ofte er billigere end de danske.

Og så er Q960A topmodellen, som er det bedste soundbar set. Q900a er bare uden baghøjttalerne :)
Af mbm
#335362
Rødtop skrev: 6. okt 2021, 20:31 Ok så er jeg med, for Q800 og 900 ser umiddelbart lidt forældede ud i specifikationerne
Hvad mener du med forældede?
Som skrevet er T modellerne fra 2020 og A modellerne fra 2021.
Der er intet forældet over dem.
Af mbm
#335549
en anden grund til at købe samsung eller andre end Sonos er, at Sonos helt har tabt sutten og kræver 500 kr for vægbeslag til deres beam. Alle andre producenter smider selvfølgelig det lille stykke metal med i pakken.