Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af Morteng
#334467
Hejsa jeg kan ikke helt bestemme mig for hvilke høretelefoner jeg skal anskaffe mig til mit LG CX 55
Det skal være lukkede over ear høretelefoner

De skal bruges af både børn og voksne

Jeg tænker det skal være nogle der kan kobles til tv'et via lyslederkabel til sender som jo så skal være en RF sender
Som så står nogle meter fra hvor man sidder med høretelefoner på

De skal bruges til film, musik og PS5

Det behøver ikke at være de dyreste, for med børn bliver de ikke altid behandlet pænt, men det skal virke, og gerne uden for meget forsinkelse

Grunden til jeg ikke vælger bluetooth er fordi som jeg forstår kan fjernsynet ikke køre i game mode med bluetooth høretelefoner connected. Og den skal kan køre i game mode :D

Har i nogen erfaring/forslag
Senest rettet af Morteng 6. sep 2021, 20:59, rettet i alt 1 gang.
Af gdane81
#334468
Hej,

Har selv LG CX

Jeg bruger mine Sony XM3 stortset hverdag når kone og børn er gået i seng og de fungere super fint. Det er bluetooth. Jeg var bange for lag, men den er så lav at jeg ikke ligget mærke til den når jeg ser film. Lyden er virkelig god, og så er de bare dejlige, at have på, lidt lige som at få en blød bamse på ørene :)

Til spil er der få meget lag, så her kan jeg anbefale et gaming headet sonys eget til ps5 til 800 kr, bruger jeg og er glad for.
Af Nagash
#334470
TV'et kan levere lyden gennem Bluetooth. Ville da overveje nogle Bluetooth hovedtelefoner i steder for. Til ungerne kan du nemt finde nogle alá Bluedio T4 hvis de stadig kan fås, da de er udgået, endelig ikke T5 eller nyere dog, da de sutter.

Men undersøg selvfølgelig lige manualen først. Ved ikke om man kan tilslutte flere sæt BT hovedtelefoner på en gang, eller om man er bundet til et sæt.

EDIT: Så lige det med to sæt, var hvis du skulle have et sæt til spil og et til TV.
Ved ikke om det ikke kan løses ved at parre dem direkte med PS, når der spille og så til TV, når der ses film. Tænker lag i spil minimeres, hvis PS ikke først skal sende lyd til TV, som så sender den videre til hovedtelefonerne. Hvis du parrer dem direkte til PS når du spiller, så bør få minimal med forsinkelse. På den måde undgår du også problemet med at TV ikke kan bruge BT i Game Mode.
Men evt tjek hvilke BT standarder PS understøtter til lyd.