Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af diheor
#333936
Hej

På mit nye A85 Sony tv er der ikke mulighed for "fixed output" på samme måde som mit gamle Bravia. Jeg kan i hvert fald ikke finde det. Man kan fint sætte tv'et op, så de interne højtalere er slået fra og lyden via digital out sendes til stereoforstærkeren. Men i modsætning til mit gamle Bravia, så sker der det, at når man skruer op for lyden med fjernbetjeningen (både den medfølgende og Remote til Apple Tv) så kører volumen op på tv'et. Ikke sådan, at højtalerne siger noget, men på mit gamle tv virkede volumen simpelthen ikke, når der var sat lyd til eksternt system.

Synes jeg har prøvet alle indstillinger, men kan ikke finde en, der fungerer som fixed output og dermed blokering af visning af volumen på tv'et. Er der nogen, som kan hjælpe?
#333938
Sådan mener jeg, at Sonys TV har fungeret i al den tid de har kørt Android. Volumen-indikatoren har ingen funktion når lyden sendes videre via SPDIF (kun når det sker via ARC). Jeg endte med at programmere min Apple TV remote om, så den ikke regulerede lyden på TV'et, men kun anlægget.
Af PBL
#333939
At knapperne på Apple TV-remoten styrer dit fjernsyn tænker jeg kan ændres ved at indstille hvad de skal gøre. Fx kan den sættes til at styre din forstærker via IR men ikke forsøge at styre dit TV.

Om du kan gøre noget ved Sony-fjernbetjeningen ved jeg ikke.