Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#333782
Jeg har netop købt en soundbar, og i forbindelse med tilslutningen til tv'et har jeg følgende spørgsmål...:

'baren har 1 stk e.arc + 2 ordinære HDMI og 1 optisk IN.

normalt har jeg playstation, og yousee boks, tilsluttet direkte bag på mit TV, via HDMI. Skal disse så blot blive siddende og så forbinder jeg TV'ets e.arc til soundbaren's e.arc? eller skal de nævnte enheder tilsluttes soundbarens 2 ordinære HDMI og så soundbarens e.arc til tv'ets e.arc? giver det ikke det samme?

håber det er til at forstå ;)
#333785
altså så jeg lader mine tilslutninger være i tv'et og sætter blot et HDMI mellem tv og 'bar ?

tv'et er et samsung q70T og 'baren en q900T. Der står e.arc good to go tænker jeg.

Med andre ord så giver den 'bar mig bare 2 yderligere HDMI indgange såfremt jeg nogensinde (som i aldrig) skulle få brug for mere end de 3 TV'et giver mig..
#334338
Så har jeg fået afprøvet denne soundbar, og jeg ved sgu ikke rigtigt hvad jeg skal syntes...
altså straight ud af kassen lyder den sgu nærmest som står den i en spand.. har nu prøvet a t indstille EQ men det kræver sgu en mere konstant talestrøm (det er ved tale i f.eks tv avisen den er værst, ikke ved deres indslag i samme), syntes også det er lidt irriterende at sidde i sofaen og når jeg så vil f.eks skifte fra standard til game mode så vises dette ikke på tv skærmen, men man skal hen til `baren for at se dette på dens display der sidder i toppen??
Er der nogen der kender til forskellige opsætninger af EQ så den får en bedre lyd , ligesom man kan se hvad andre bruger af forskellige billedopsætninger?
må ihvertfald indrømme at havde jeg givet fuld pris for den havde jeg følt mig taget i røven, for den lyd, nu fik jeg den til under det halve så må give den en chance eller forære den til ungerne.
hvilke tv kanaler sender den bedste lyd? syntes klart at det er bedre på tv3 kanalerne, men det kan også bare være mig...