Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#333371
Torben Rasmussen skrev: 24. jul 2021, 12:51 På A8H oplever jeg ofte, at TVet glemmer hvor lyden skal komme fra, så den sender ud via TV i stedet. Så skal jeg manuelt slå over på soundbar via bundmenuen igen. Kan du se om det samme er problemet eller står lyden stadig til at ryge ud via soundbar når den bliver tavs?
Den står stadig på "Lydsystem" i bundmenuen når problemet er der.
Hvis jeg så sætter den op på "TV-højttaler", kommer der heller ikke lyd der.

Hvis jeg så skruer op for lyden med volumentasten, kommer lyden på "TV-højttaler".

Dette aktiverer åbenbart også "Lydsystem" og jeg kan så vælge "Lydsystem" - og så er lyden tilbage her også. Somme tider virker det først efter flere skift mellem "TV-højttaler" og "Lydsystem".
#333499
Torben Rasmussen skrev: 24. jul 2021, 12:51 På A8H oplever jeg ofte, at TVet glemmer hvor lyden skal komme fra, så den sender ud via TV i stedet. Så skal jeg manuelt slå over på soundbar via bundmenuen igen. Kan du se om det samme er problemet eller står lyden stadig til at ryge ud via soundbar når den bliver tavs?
Harman Kardon support har ikke - som ellers lovet - sendt en speciel SW-opdatering.
De vil nu have Soundbar'en ind til deres serviceafdeling.

Jeg afventer dog stadig svar fra Sony efter at jeg har sendt dem alle de oplysninger de efterspurgte.

Det kan jo jo meget vel kan være Sony TV'et, der er årsag til problemet - også set i lyset af dine oplevelser, Torben.
#333545
De to mærker jeg oftest oplever problemer med ARC på er Sony og Samsung. LG kan være lidt fiddly at få sat korrekt op, men derefter plejer der ikke at være issues. Pana og Philips plejer ikke at give problemer.

Hos Sony oplever jeg meget ofte, at soundbar glemmes, men med det simple fix at man bare skifter til ekstern lyd via menuen, som nævnt ovenfor. Det hjælper i længere tid, hvis man hiver strømmen fra både soundbar og TV. Hos Samsung har jeg før måtte nulstille TVet helt før det ville genkende soundbar igen.
#333872
Jeg tog Soundbar'en hen til Power, hvor en supporter tilsluttede den til et lignende Sony TV med HDMI/Arc

De lykkedes ham ikke at få lyd igennem overhovedet.

Jeg returnerede derefter Harman Kardon Citation 700 Soundbar'en og er nu på jagt efter en ny.
#334290
Hej igen!

Som afslutning på denne tråd kan jeg fortælle, at jeg har anskaffet en anden soundbar:
JBL BAR 5.0 MULTIBEAM ATMOS SOUNDBAR

Denne JBL er har ingen problemer med at spille igen efter en pause.

Jeg synes til og med at lyden er bedre en på Harman Kardon Citation 700 - især har den en fremragende bas.