Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#336189
Næsten. Jeg købte højtalerne og fik det faktisk til at virke. Eneste problem var at højtalerne ikke slukkede når man slukkede tv'et. Men volumen kontrol virkede faktisk fint samt mute. Jeg fik brugte en del tid på at få det sat op. Jeg skulle ligesom shuffle igennem en masse muligheder for parring med forskellige devices og så teste om det virkede, som den prøvede forskellige kanaler eller noget af. Der fandt jeg så én der virkede. Det er lidt svært at gengive :) men min konklusion endte med at være at sende højtalere retur da det irriterede mig at de ikke slukkede automatisk ( lille led der lyser blå når den er tændt skiftede ikke til rød ) jeg ved ikke om det betyder noget i praksis også ofte strømforbrug men da det var mit tv nr 2 ville jeg så i sidste ende hellere spare de penge og bruge dem på mit primære setup som jeg endnu ikke er færdig med :)
#336193
Mange tak for svar. Jeg vurderer stadig om det skal være et LG så. Har du nogen fornemmelse om, det havde gjort en forskel om det var et Samsung eller Philips tv?

Skal det forstås således, at tv'et selv muter og lyden kun kommer fra Argon højttalerne? Det er jo smart.
#336227
Det fungerede sådan at lyd på tv var slået fra og lyden derfor kom fra Argon. Selve volumen indikatoren på tv'et blev også slået fra, så det fungerede fint. Eneste detalje var at højtaleren ikke gik standby når tv'et slukkede. Men hvis man nu har en energi spare stikdåse hvor tv'et derved kan slukke strøm til højtaleren når tv'et går standby så er det løst. I så fald vil jeg mene der er et super setup. Jeg tilsluttede med Optisk kabel, men det virkede faktisk også med blutooth tilslutning.

Hvis det ikke var fordi jeg skulle ud og anskaffe et komplet 5.1.2 Atmos setup samt TV til mit primære setup ville jeg helt sikker ha' valgt sådan en løsning med aktive Argon højtalere til tv'et.

Men ift. hvordan det vil virke med Samsung og Philips så kan du måske afprøve det i HIFI Klubben, da de har samsung tv, og Argon er lavet til at køre med disse.
#336241
@eliteMario - jeg havde et tilsvarende problem med mit SONY OLED og et sæt aktive Triangle højttalere uden HDMI - det kom aldrig til at fungere med TV fjernbetjeningen.

Jeg udskiftede til en Soundbar med HDMI - en god beslutning viste det sig.

Jeg anbefaler dig at finde et sæt aktive højttalere med HDMI.

Vh
Claus
#336272
@Johannes - jeg har ikke praktiske erfaringer med nogen aktive højttalere med HDMI

Det endte med, at jeg købte en JBL Bar 5.0 Multibeam med HDMI/eARC.
Den har bl.a. en fremragende bas selvom den ikke har Subwoofer.
Den Soundbar kan jeg varmt anbefale:
https://dk.jbl.com/soundbars/BAR-5-0-MU ... rs#start=1

M.h.t. aktive højttalere med HDMI/ARC ser jeg i øjeblikket på Buchardt A500 Bundle
Men det er jo også en helt anden liga...
https://buchardtaudio.com/collections/a ... 500-bundle
Hvis nogen har erfaringer med Buchardt A500 Bundle i forbindelse med TV, hører jeg meget gerne om dette.
#337799
Ja, man kan godt styre lyden med LG TV , der vælges DENON AVRX1400 i listen og så fungerer det... det står også beskrevet i Argon fortes betjeningsmanual :) Højtalere slukker ikke med det samme men går dog på standby (rød LED) efter 15 minutter.