11. jun 2021, 12:11
#331964
Hej
Jeg har i længere tid haft problemer med mit TV (LG B9) og min soundbar (Sonos Arc) og jeg ville høre om andre har oplevet noget lignende.
Mit problem er forbundet til eARC og går i bund og grund ud på at min Sonos Arc mister forbindelsen til mit tv. Det forekommer på forskellige måder - hvis jeg skifter kilde (går fra Apple TV 4k til tv-tuner) så forsvinder lyden nogle gange helt. Det kan også være at jeg skifter fra en kanal til en anden (tv2 til dr) eller fra app til app på mit apple tv. Det sker ca et par gange om dagen og jeg er ret sikker på at det sker i forbindelse med at jeg skifter fra 5.1 til 2.0. Jeg ved samtidig at det er forbundet med eARC da det ikke forekommer når det er slået fra og jeg kan få lyden tilbage ved at toggle eARC fra og til.
Jeg har prøvet 5 forskellige hdmi kabler, jeg har været i forbindelse med sonos (pr telefon, mail og på deres forum hvor andre har samme problem) og jeg har haft kontakt til LG. Ingen kender til et fix og det virker som om problemet sendes videre.
Er der andre med LG og Sonos Arc der oplever noget lignende eller kender til problemet og en evt løsning?
Jeg har i længere tid haft problemer med mit TV (LG B9) og min soundbar (Sonos Arc) og jeg ville høre om andre har oplevet noget lignende.
Mit problem er forbundet til eARC og går i bund og grund ud på at min Sonos Arc mister forbindelsen til mit tv. Det forekommer på forskellige måder - hvis jeg skifter kilde (går fra Apple TV 4k til tv-tuner) så forsvinder lyden nogle gange helt. Det kan også være at jeg skifter fra en kanal til en anden (tv2 til dr) eller fra app til app på mit apple tv. Det sker ca et par gange om dagen og jeg er ret sikker på at det sker i forbindelse med at jeg skifter fra 5.1 til 2.0. Jeg ved samtidig at det er forbundet med eARC da det ikke forekommer når det er slået fra og jeg kan få lyden tilbage ved at toggle eARC fra og til.
Jeg har prøvet 5 forskellige hdmi kabler, jeg har været i forbindelse med sonos (pr telefon, mail og på deres forum hvor andre har samme problem) og jeg har haft kontakt til LG. Ingen kender til et fix og det virker som om problemet sendes videre.
Er der andre med LG og Sonos Arc der oplever noget lignende eller kender til problemet og en evt løsning?