Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#330633
Hej
Jeg har forelsket mig i designet på en Beolab 8000 eller en Beolab 18. Spørgsmålet er, om de kan bruges, som jeg ønsker?

Jeg kunne godt tænke mig:
- Lyd fra TV (Samsung 2020 model), hvor højttalerne tænder, når jeg bruger TV’ets fjernbetjening.
- Streaming af radio og musiktjeneste, hvor jeg anvender Google Assistent. Også her skal højttalerne tænde, når jeg giver kommando via stemme eller tryk på telefonen.

I en anden tråd har jeg luret, at “HALL WiFi Streamer” vil kunne opfylde mange af mine behov. Men så vidt jeg kan se, vil der ikke være mulighed for, at jeg kan give stemmekommando via Google Assistent.

Kan man måske koble en Sonos Port på
HALL WiFi Streamer og derigennem kunne afspille med stemmestyring? Eller er der en anden løsning, der er mere til højrebenet?

Kommentarer om Beolab 8000 vs. Beolab 18 er også velkomne :)

Mvh. Rasmus
#330675
Beolab 18 spiller markant bedre end Beolab 8000 (jeg har begge), så hvis det var dét du fiskede efter, så ville jeg helt klart gå efter den nye.

Mht. streameren, så ser den ud til at have SPDIF, som ville kunne sættes til et anlæg eller en Sonos Port. Port skal du dog huske at have en Google Assistent-enhed af en art til - den kan ikke tales til direkte.
#330702
Mange tak for svar, Torben.
Er det korrekt forstået, at Sonos Port så forbindes med optisk kabel eller RCA?
Vil det få højttalerne til at tænde, når Sonos bliver bedt om at afspille?

Jeg synes det er flot med træfronter højttalerne. Beolab 18 er selvfølgelig så et oplagt valg, men jeg kan se, at man kan købe et kit med træfronter til Beolab 8000. Dog koster det 6.000 kr., og så er det måske smartest bare at betale for Beolab 18 i første omgang. Hvad er en fornuftig brugtpris på Beolab 18? Synes ikke at keg kan se mange til salg og dem der er ligger omkring 30-35k.
#330735
Højttalere forbundet til Port med linje-udgangen vil tænde og slukke for de to højttalere du ser på uden nogen problemer overhovedet. Du skal blot huske, at sætte indgangen på højttaleren til "Line". Port kan dog ikke styres med din fjernbetjening, og den er ikke egnet til brug sammen med et TV, da der er forsinkelse på linje-indgangen.

Hvis du vil have TV-lyd, så skal du have højttalerne sat til den HALL du ser på, og så skal streaming-delen komme ud af Port og over i HALL. Du kan bruge den optiske udgang i Port til at sende lyden over i HALL, hvor du blot vælger fast udgangsvolumen på Port, så du ikke har 2 steder du regulerer volumen. Jeg ved ikke om HALL understøtter, at der både er indgangssignal på SPDIF og samtidigt på ARC-porten? Ellers vil den ikke fungere til dit formål. Man skal jo gerne kunne skifte mellem lydkilder på den.

Sonos Port er måske også en lidt dyr løsning, hvis den kun skal levere interaktion med Google Assistant. HALL har jo airplay i forvejen, så det virker som et dumt mellemled.