Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af keysersoze
#328594
Jeg har et LG CX, en Yousee-boks og en LG Bar 9.1 (via eARC) - alt har lydmæssigt spillet siden jeg fik det men for et par dage siden, uden at have pillet ved noget, er lyden pludselig ude af sync. Ændrer jeg indstillinger for om lyden skal køre passthrough kan jeg få lyden til at være i sync når jeg ser TV (via Yousee-boks) - men skifter jeg så over til fx Netflix (via TV) kan lyden være ude af sync her men sync igen hvis jeg skifter tilbage til TV. Når TV'et så har været slukket kan lyden være ude af sync igen når jeg tænder næste gang.

Hvordan kan det pludselig ske - og vigtigst af alt, hvordan skal mit setup være for at få alt i sync igen? :(
Af HrJensen1
#328595
Kan ske at din Yousee boks har fået en opdatering, som klokker rundt i det hele. Du må prøve at klage til Yousee kundeservice, og se om de har en løsning. For hvis tingene er i Sync når du bruger Netflix app på selve fjernsynet, så er det ikke fjernsynet som laver problemet
Af keysersoze
#328660
Jeg genstartede Yousee-boksen og så var alt i sync - men i dag er alt ude af sync igen, også Netflix og YouTube.

Lige nu er DTV audio setting sat til auto, intet sat op eller slået til i AV Sync adjustment, Digital Sound Out er sat til Pass Through og eARC er slået til.

Hvad er det lige jeg misser?
Af HrJensen1
#328736
Du skal lige tjekke, at du ikke har fået slået noget AV Sync på, så fjernsynet nu er ude af sync på de interne apps.

Hvis apps er sync på tv, så er det i boksen at der problemer
Af keysersoze
#329028
Jeg tog strømmen fra soundbaren og satte til igen - herefter virkede lyden fint igen. Krydser fingre for at det holder ved. Tak for input!