Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#325360
Goddag alle,

Jeg ejer et Samsung Q9FN 65tommer og kunne godt tænkte mig en soundbar hertil, men har ikke så meget styr på hvad der er godt og ikke godt😅 Den skal bruges i stuen både til film, spil og musik😊

Håber i kan hjælpe mig!

Lasse
#325362
Ser rigtig fin ud!

- Jeg kan se at der er to baghøjtalere med i denne. Jeg har desværre ikke mulighed for at kunne sætte baghøjtalere op i vores stue, vil det have nogen stor betydning for vores lydoplevelser at disse ikke kan tages i brug?
#325368
Jeg kigger selv på soundbar for tiden, og mit valg bliver sikkert "JBL Bar 5.1 Surround"
Den får rigtig pæne ord med på vejen, og så er alt trådløs, og virker uden udfald eller lign. iflg. dem som har sættet og dem som har testet det.
Det er super smart at der er 2 "baghøjtalere" monteret i enden af soundbaren.. De sidder med magnet og kører på batteri som lader op når de sidder i soundbaren.. Når man så feks. vil se en film med surround, så tager man bare baghøjtalerne med hen til sofaen og placerer dem hvor der er plads.. De skulle kunne holde strøm til 8-10 timers brug..
Se evt. på youtube, der er masser af reviews, og sættet imponerer generelt..

https://www.alatest.dk/anmeldelser/hojt ... 106527,35/
#325376
lasse-ahlmann.pedersen skrev: 10. jan 2021, 08:43 Ser rigtig fin ud!

- Jeg kan se at der er to baghøjtalere med i denne. Jeg har desværre ikke mulighed for at kunne sætte baghøjtalere op i vores stue, vil det have nogen stor betydning for vores lydoplevelser at disse ikke kan tages i brug?
Samsung har vist reklamer, hvor de står på standere (som Samsung så sjovt nok ikke selv sælger) - der så kan placeres ud, når man skal bruge dem. Kunne måske være en løsning i stedet for fast montering.

Modellen har også en "lillebror" - HW-Q66T - uden baghøjttalere (og uden Dolby Atmos). Den er Lyd & Billede i øvrigt også ret glade for: https://www.lydogbillede.dk/arets-beste ... g-hw-q66t/