Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#317631
Kære alle

Efter jeg har fået hængt nyt tv op, er min Sonos Playbar begyndt at lave en meget hørbar højfrekvent summen. Umiddelbart er lyden kun til stede, når højtaleren ikke spiller.

Jeg har oplevet det tidligere, men kunne i den forbindelse få lyden til at forsvinde ved at koble højtaleren fra strømmen.

Jeg har nu forsøgt mig med frakobling af strøm og nulstilling. Intet af det virker.

Jeg har søgt lidt frem og tilbage på Google, og kan læse mig til, at nogen har haft held med en større afstand mellem højtaler og tv.

Nogen der har erfaringer med dette?
#317640
Torben Rasmussen skrev: 7. aug 2020, 10:18 Jeg har ikke oplevet støj fra de to modeller jeg har haft stående. Min Playbar havde noget susen når den var tændt og der ikke var lyd. Er lyden til stede når TV'et slukket eller er det kun i perioder med stilhed i lyden?
Den højfrekvente lyd / hyletone er umiddelbart kun tilstede når højtaleren er i standby. Har ikke bemærket nogen hyletone når der er stilhed i lyden.
Den stille susen kan jeg også godt høre... den er dog heldigvis så lav, at jeg ikke bemærker den når jeg går lidt væk fra højtaleren (i modsætning til hyletonen, som kan bemærkes i store dele af stuen).

Jeg har kontaktet Sonos, der beder mig om at sende en diagnostik på højtaleren. Det kan jeg først gøre på mandag.
#321729
AllanGreveLantzHintze skrev:Hej,
Jeg har lige købt en Playbar og har præcist samme problem. Har du fået det løst, og hvordan?
Bh, Allan
Hej Allan

Fik det ikke som sådan løst - og så alligevel. Fik den ombyttet af Sonos, selvom den var 5 år gammel. De sendte herefter en refurbished version. Den havde også problemet. Herefter sendte de en splinter ny, + en 30 rabatkode.

Så tag en snak med Sonos. De har rigtig god service.

Dbh

Jens