Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#314340
105 cm. Men det er ikke rigtig “fødder”, men bare to striber med gummi. Der er ikke plads til at der kan komme noget ned under dem, men mindre vi snakker kabler. Den kan ikke gå ud over et sæt fødder på et TV, da de kun løfter Arc nogle få millimeter op.
#314345
Kan i ikke kort tjekke, om playbaren er i stand til at vise en “volume bar” / den aktuelle lydstyrke via ARC? Ved LG OLED kombineret med Sonos har det tidligere ikke kunne lade sig gøre. Det er yderst frusterende ved dagligsbrug.
Jeg vil eksempelvis mægtig gerne vide, hvor højt ungerne er ved at skrue op 😊
#314350
DanishBacon skrev:Kan i ikke kort tjekke, om playbaren er i stand til at vise en “volume bar” / den aktuelle lydstyrke via ARC? Ved LG OLED kombineret med Sonos har det tidligere ikke kunne lade sig gøre. Det er yderst frusterende ved dagligsbrug.
Jeg vil eksempelvis mægtig gerne vide, hvor højt ungerne er ved at skrue op Billede
Det kan den i hvert fald på Sony A8.
#314356
Kunne også godt tænke mig en sammenligning med den gamle men roste HT 5000 fra Sony, synes måske mere relevant end Beosound Stage da Sony og Sonos
"stang" ligger ret tæt på hinanden prismæssigt i 2020.
#314364
Nej, den er ret habil til prisen, men jeg savnede også bagkanaler. Arc har lidt flere enheder i soundbar’en og kommer jo pr default uden sub, så som standalone er den ikke helt et match.

Jeg havde selv overvejet ST5000, men netop manglen på bagkanaler afholdt mig fra at skifte min Playbar ud. Synes ikke at Atmos-delen opvejede den mangel.
#315339
Jeg er lidt forvirret mht. Atmos... Hvis man har
LG C8 så er der ingen mulighed for at få Atmos lyd ud fra en ATV4, men er der mulighed for det fra de indbyggede smart TV applikationer (primært Netflix og Prime)

Hvis svaret er nej, hvil du så stadig give den samme karakter, eller er en del af karakteren kun relevant når Atmos kan udnyttes?

Mvh
Mikkel

Sent from my GM1913 using Tapatalk

#315347
Kallespears skrev: 4. jun 2020, 19:29
Torben Rasmussen skrev:Nej, desværre. Vi har en embargo på anmeldelsen, så den må først publiceres torsdag kl. 15. Forvent nok, at den lander ret præcist omkring det tidspunkt ;)
Hvor er den henne? ;;)
Ikke forstået. Den har ligget på forsiden siden kl. 15.

Mikkel: LG's modeller har desværre en bug, som gør det umuligt, at sende Atmos fra ATV eller Xbox One gennem til eksterne kilder. Det skulle forhåbentlig blive fikset i en opdatering, men hvis det er Atmos-effekten du er ude efter, så er LG pt. ikke det rigtige valg, hvis lyden skal routes gennem TV'et. Jeg er dog ikke sikker på, at 8-serien omfattes af en sådan opdatering.
Se mere her: https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 1591177061
#315351
Tak for svaret. Synes ikke jeres anmeldelse og recorderes var helt ens på punktet om Atmos og LGC8, så jeg har spurgt derovre om han kan uddybe den del.

Mikkel

Sent from my GM1913 using Tapatalk