Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af Xafer
#312977
Hej allesammen,

Jeg står i lidt af et dilemma da lydsystemer desværre må betegnes som en del af indretningen, og det er min kæreste der har bukserne på i den afdeling...

Jeg havde håbet på et Atmos system med baghøjtalere - Havde kigget en del på Samsung's Q96 soundbar.

Desværre er den ikke pæn nok. Soundbaren kunne nok gå for sig selv, men baghøjtalerne var hun ikke fan af.

Hvilke lydsystemer findes der med høj wife-approval-factor?
Er det efterhånden kun B&O der laver højtalere/soundbars som kan gå som et pænt møbel?

Jeg har tidligere haft Philips Fidelio E6 som var accepteret :D
De er lavet i stof og træmaterialer der får dem til at virke som et "pænt møbel"
#312984
Rune B skrev: 22. apr 2020, 10:57 Alt efter budget kunne du da gå efter et sæt BeoLab 8000, nogen 4000 som bag og så måske en almando til at styre det hele?
Jeg tror de er for "Højtaler agtige" :D
Det er ikke nemt.
Jeg kigger dog en del på Beosound stage - Dog lidt ærgeligt den ikke kan udvides med baghøjtalere senere, som jeg kan læse mig til.

Lars J skrev:Sonos i hvid ?
Jeg har kigget på Sonos - Er dog blevet skræmt af de overskrifter der har været de seneste måneder med deres ældre devices...

niller69 skrev:Hvad med JBL Bar 9.1 med aftagelige baghøjtalere:

https://www.power.dk/hoejttalere-og-lyd ... 0bar%209.1

Fornuftig pris med -25%
Ikke et dumt bud - Hun kender systemet med aftagelige baghøjtalere fra Philips E6 som vi tidligere har haft.
#313001
Xafer skrev: 22. apr 2020, 10:52 Hej allesammen,

Jeg står i lidt af et dilemma da lydsystemer desværre må betegnes som en del af indretningen, og det er min kæreste der har bukserne på i den afdeling...

Jeg havde håbet på et Atmos system med baghøjtalere - Havde kigget en del på Samsung's Q96 soundbar.

Desværre er den ikke pæn nok. Soundbaren kunne nok gå for sig selv, men baghøjtalerne var hun ikke fan af.

Hvilke lydsystemer findes der med høj wife-approval-factor?
Er det efterhånden kun B&O der laver højtalere/soundbars som kan gå som et pænt møbel?

Jeg har tidligere haft Philips Fidelio E6 som var accepteret :D
De er lavet i stof og træmaterialer der får dem til at virke som et "pænt møbel"
Væghængt Sony tv med acoustic surface (dvs uden soundbar/system) må være optimalt i forhold til waf.

I mine ører bedre lyd end de fleste soundbars.

Kan selvfølgelig ikke konkurrere med et surround system i forhold til lyd, slipper for umanerligt grimt inventar
#313004
Jeg har lige bestil en Beosound stage og en BeoRemote one Bt.
Jeg valgte denne løsning da jeg har en lg c9 65”. Den løsning er jeg lidt spændt på. Jeg har kigget på harmon kardon citation Som også var inde i billedet. Det sæt vil falde i de fleste kvinders smag :D
#313005
Jeg har også et C9 med stage og BeoRemote One. Det ser sådan ud- wife er Happy. Det samme er jeg selv :-)
Vedhæftede filer
5579C996-86BC-4EE4-9150-395EDABE2E4A.jpeg
5579C996-86BC-4EE4-9150-395EDABE2E4A.jpeg (2.15 MiB) Vist 3632 gange
#313006
Altså nu vi er soundbar segmentet, hvad så med at sige pyt til atmos og gå efter et godt 5.1 system?
Eks kan sonos og bluesound bruges med soundbar og indbygning son baghøjtalere.
Jeg har været igennem sonos og godt tilfreds egentlig, men har idag bluesound og det er bare en større oplevelse rent lydmæssigt.
Her kan du også indbygge en baghøjtaler
#313050
Xafer skrev: 22. apr 2020, 12:19
Jeg har kigget på Sonos - Er dog blevet skræmt af de overskrifter der har været de seneste måneder med deres ældre devices...
Det er der vel ingen grund til. Alle deres devices supporteres stadig, men de ældste af dem er ikke kraftige nok til at håndtere de nye funktionaliteter, der tilbydes i de nyere produkter. Det kunne de vel ikke have gjort på andre måder. Det kan dog hurtigt blive en bekostelig affære, hvis du skal have et Sonos set-up med sub og baghøjttalere.

I øvrigt bliver jeg umanerlig glad for min kone, når jeg læser en tråd som denne, for hun har den fornuftige indstilling, at hendes mand skal have en lyd, han kan leve med, og hun vil ikke godkende noget af det grej, jeg køber :-)