Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af Skyum
#312260
Hej

Jeg har har skiftet mit TV ud med et LG C9. For at få glæde af HDR fra min PS4 så har jeg forbundet den direkte til tv'et.

Lyden kører så ARC ned i min Denon 2113. TV'et kan sende Dolby videre fra PS4 hvis tv'et er sat til pass through, men så virker lyden fra Netflix og Viaplay ikke (bliver bare støj). Har læst andre oplever dette også, så derfor skal tv'et stå til PCM.

Det betyder så at lyden bliver mixet ned til 2 kanals pcm som sendes via ARC til receiveren.

Derfor.... tænker jeg på at skifte min receiver til en nyere model som har eARC og som understøtter Atmos.

Har i lang tid kigget på Sony STR DN1080. Den får jo super anmeldelser, men der er mange som klager over at den ikke kan app betjenes ordentligt. Dette er ret vigtigt for mig så derfor er den lidt lagt på is...

Men hvad så med en Denon x1600h? Den kan fås til 3000,- lige nu.

Den er ikke helt så kraftig som min 2113 men har små satellitter og spiller aldrig rigtig højt, så vil.man lægge mærke til det?

Og hvad med de modeller som kommer i år og måske understøtter hdmi 2.1.... Hvis jeg alligevel vil vælge min kilde på tv'et og bruge eARC så kan jeg vel være ligeglad med resten?
Brugeravatar
Af bilbo
#312338
Hej Skyum

Jeg har næste samme opsætning som dig: Denon AVR-2113, LG C9 og PS3 (ikke PS4).

Jeg har også forbundet tingende på samme måde som dig. PS3 i tv og HDMI ACR fra TV til Denon 2113.

I TV er LYD valgt som HDMI ARC, Gennemgang (Pass through) og eARC FRA.
LYD/Yderligere indstillinger valgt som HDMI 1-4 Bitstream.

Jeg har også sat PS3 til Bitstream og oplever ingen problemer. Jeg ved ikke om det er anderledes med en PS4.

Hvis du finder en god receiver så må du gerne melde tilbage :) Jeg overvejer også at opgrader men venter nok på PS5 og receiver med HDMI 2.1 funktionalitet :)