Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af AndreasMH
#311516
Emnet har sikkert været oppe og vende før, men det som jeg søger, er egentlig blot en ny receiver til mit ellers udemærket Sony DAV DZ-250 som har mange år på bagen. Dog savner jeg muligheden for at receiver selv slår over på den aktive enhed, så hvis jeg ser på Apple TV skal jeg selv manuelt slå over på "Audio" som den hedder. Desværre er subben ikke aktiv, men har hørt man kan tilslutte den til een af fronthøjttalerne, og derved få udbytte af det (?)

Mit TV er et gammelt Sony EX500 - men det har HDMI SEC. Som er det man bruger i den sammenhæng med at surround receiver selv slår over på den aktive enhed.

Hvad findes der? Maks budget for enhed 3-4000.- dog 5000.- hvis der skal ny aktiv sub til.
Af AndreasMH
#311525
Jeg forventer ikke højttalere med i prisen, vil gerne genbruge de gamle og den passive sub. Det som jeg ønsker er det der HDMI CEC så når jeg tænder YouSee boksen slår receiveren selv over på den lyd indgang - nu skal jeg selv vælge kilde og det er mega bøvlet.
Af orm08
#311526
Det har Yamaha’en, Jeg bruger aldrig fjernbetjeningen til den, kun TV remoten

Så er den også en del pænere end gennemsnittet

Den har Bluetooth, Airplay2, Spotify, Dab+ osv.

Mht til passiv sub er jeg i tvivl, jeg har en ektiv tilsluttet
Af orm08
#311548
Gik selv fra et Sony setup for et par år siden til en Yamaha RX-S601 og en Klipsch Reference surround 5.1 pakke
https://www.av-connection.dk/?PGr=11180

Har aldrig fortrudt, super sæt

Var i øvrigt først i Hifiklubben, og da stod det klart for mig, at jeg ikke tilhører deres målgruppe. Alt hvad de havde er ualmindeligt grimt og for dyrt i mine øjne, og i øvrigt var betjeningen lidt hoven.

PS. Jeg har fuld respekt for at andre har andre prioriteter, hvor udseende intet betyder 😀