Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af Thomas Hedegaard
#307350
Hej,

Jeg har nogle rigtig gode gulvhøjtalere og en centerhøjtaler fra Magnat samt en solid subwoofer, således at jeg kan kører et 5.1 surround sound setup med masser af power - Dette er koblet til min Yamaha Receiver (en lidt ældre herre, men han fungerer - Det er en Yamaha rx-v1800).

Nu er udfordringen kommet dertil, at fruen og jeg er flyttet i et andet hus, hvor det at skjule baghøjtalernes ledninger er lidt af en udfordring (pga. døre, fodlister mv.).

Jeg har næsten ikke andre muligheder, end at lade ledningerne løbe op langs væggen, derefter langs loftet og til sidst ned af væggen igen, naturligvis i en nogle kabelskjulere - Men den løsning kommer visuelt nok ikke til at være for køn ...

Mit spørgsmål er, hvordan løser I andre jeres setup med baghøjtalernes ledninger?

Jeg er ikke interesseret i, at have trådløse baghøjtalere - Det kan min receiver i øvrigt heller ikke kører :D
Af bromberg
#307399
Yamaha’ nyere receivere har mulighed for at få tilkoble deres cast højtalere som baghøjtalere. De kræver dog fortsat strøm