Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af Nicklaslj
#302256
Hej alle,

Jeg har købt et Sony 65XF9005 og søger nu en løsning til bedre lyd.

Jeg har fået indfræset til to trådløse højtalere bagtil, som jeg selvfølgelig gerne vil udnytte.

Hvad er jeres erfaringer her, vil I gå med en sonos beam + to sonos one bagved eller kan I anbefale en soundbar og baghøjtalere og kan man evt. få to sonos one til at spille sammen med en soundbar af andet mærke? Er sonos surround godt til prisen?

Pris har selvfølgelig noget at sige, men da jeg har sonos i resten af hjemmet, ville det selvfølgelig ikke gøre noget at have to sonos one i stuen også.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#302257
Du kan ikke få One til at spille med andet end Sonos. Jeg synes ikke Sonos er værre eller bedre end andre systemer i samme prisklasse, men det mangler jo ting som Atmos, hvis det står på ønskelisten. I min mening gør de fleste Atmos soundbars arbejdet halvsløjd alligevel, så tabet er til at overse.

Vi valgte Sonos til TVet, da resten af huset også havde det, men jeg må indrømme at jeg aldrig bruger det i samspil med de øvrige enheder. Hvis du ikke har andet lyd i stuen, så giver det dog god mening at bruge Sonos til det. I den dyrere ende kan du jo også bruge deres nye Amp og sætte passive højttalere til og derved måske få lidt bedre lyd. Så vidt jeg kan se, så understøtter det dog ikke center-lyd.