Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af bobolobo
#299774
Hej,
Jeg ønsker at forbedre lyden på mit TV (Philips 55POS9002) og samtidigt kunne benytte løsningen til streaming af musik gennem Google Assistant som er "always on". Jeg streamer alt og spiller derudover en smule PS4. Løsningen ser jeg helst fungerer så gnidningsfrit som muligt hvor man ikke skal have fat i flere fjernbetjeninger og indstille lydniveauet flere steder.

Jeg vil helst ikke smide mere end 5000 kr. for løsningen, koster den rigtige løsning lidt mere, så overvejes det. Derudover skal det måske siges at jeg ikke har mulighed for baghøjtalere. Jeg er åben for flere forskellige formfaktorer, om det er sound bar/base eller mindre (bookshelf) højtalere.

Jeg har haft kigget lidt på følgende:
  • Sonos Beam - Jeg har ikke andet Sonos, men det virker til at man her får OK lyd til pengene og faktisk en soundbar der langt hen af vejen virker som en Google home og ikke bare Chromecast med nyeste update.
  • JBL LINK BAR - det er ikke meget der findes om denne, men lyden virker ikke til at være imponerende af hvad jeg kan læse mig til. Den virker ellers lovende set fra et feature set, jeg kunne sagtens bruge det indbygget Android TV fremfor det i fjernsynet og dermed kun have en fjernbetjening.
  • Harman Kardon Citation Bar - En større og bedre version af Sonos beam virker det til, jeg synes dog 8000 kr. bliver for dyrt når nu lyden ikke skulle være så god igen, specielt til musik.
Hvad ville i anbefale? Og er der nogen løsninger jeg mangler, jeg synes ikke der kommer meget andet op end soundbarer når man søger efter TV lyd O-O ..