Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af emilbakke
#299606
Hej Flatpanels

Nyt medlem her, så beklager hvis denne er postet det forkerte sted.

Power har lige nu et LG 55" SK9500 på tilbud: https://www.power.dk/x/p-867621/?utm_so ... 19_dynamic

Kan en af jer svare på, om TV'et (uden tilslutning af soundbar, receiver eller lignende) kan afspille .mkv-filer med DTS-lyd over USB (dvs. fra en ekstern harddisk)? Alternativt om det kan transcode DTS-formatet, således at det kan afspilles alligevel?

Har søgt lidt rundt på google, og synes det er svært at finde et definitivt svar.
Senest rettet af emilbakke 13. jul 2019, 18:54, rettet i alt 1 gang.
Af emilbakke
#299607
Vil også høre, om jeg generelt kan gå ud fra, at et TV understøtter afspilning af DTS over USB? Evt. hvordan jeg kan se det, for på Flatpanels står der fx ofte, at et TV understøtter DTS:X, men at det ikke nødvendigvis betyder, at TV'et kan afspille det over dets højttalere.
Af Supergris
#299613
Du blander vist to ting sammen.
I det ene tilfælde er der tale om det indbyggede smart-TV, og hvilke formater det understøtter; i det andet tilfælde, er der tale om hvilke formater, TVet er i stand til at passthrough over HDMI.

Én ting, der er sikkert, er, at 2018 og nyere TV fra Samsung IKKE understøtter DTS, men i alle tilfælde kan dette løses, ved at tilslutte en ekstern afspiller via USB...

Jeg er ret sikker på, LG TV kan afspille MKV-filer med DTS-lyd uden problemer...
Senest rettet af Supergris 14. jul 2019, 03:26, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af bbplayer
#299723
Supergris skrev:Én ting, der er sikkert, er, at 2018 og nyere TV fra Samsung IKKE understøtter DTS, men i alle tilfælde kan dette løses, ved at tilslutte en ekstern afspiller via USB...
Når man nu snakker om at blande tingene sammen :)

Hvordan fungerer en ekstern afspiller via USB , som afspiller <B

Tror du ikke det var via HDMI du ville tilslutte eksternt.