Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af Jimmih
#297038
Hej

Jeg vil bruge 2 sonos one som tv stereo højtaler, jeg har apple tv 4k og vil sende lyden via Airplay 2 ? er det en go’ løsning? Jeg tænker på muligheden for lip sync?osv.

Mit setup kunne også være med Sonos Beam, men stadigvæk ved brug af Airplay 2.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#297039
Ren AirPlay fra ATV er ikke en dans på roser. Det er ikke alting der virker med lyd dén vej endnu. Hvis du bruger Beam så ville jeg bestemt ikke satse på ren AirPlay - den må vel stå i nærheden af TVet.
Af Jimmih
#297162
Ja, den kommer til at stå sammen med tv’et, men hvis jeg sender lyden via hdmi arc så få jeg vist ikke den bedste lyd format. Derfor tænkte jeg at bruge Airplay istedet for. ?
Af Jimmih
#297169
Hemm, men kan sådan en 5,1 opsætning med beam bruges?
Jeg havde køb lg sk10y og leverede den tilbage da det ikke var muligt at få baghøjttalere til☹️
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#297185
Det er overkill at købe One som baghøjttalere. Du kan sagtens nøjes med Play:1 og spare et par hundrede pr stk. AirPlay i One kan ikke bruges når de først er parret som baghøjttalere.

Da der kun er understøttelse af Dolby Digital 5.1, så får du samme kvalitet hvad enten du bruger HDMI eller SPDIF. Og det giver dig bestemt ikke flere fordele at smide lyden ned i Beam via AirPlay.
Brugeravatar
Af hans123
#297498
Samsung vinder.

Sonos kan kun DD 5.1.

Samsung kan dekode de meste samt atmos.

Men så er men ikke med i Sonos øko system
Af Jimmih
#297499
Tak hans
Er det en markant forskel, jeg tænker på nå man ren praktisk sidder og lytter/ser film ? grunden til jeg er i tvivl om mit køb, er fordi jeg har sonos og Samsung ik’ er den kønneste soundbar. ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#297501
Personligt synes jeg Sonos’en lyder bedre allround. Atmos i en soundbar er ikke vildt spetakulært i de billige versioner (og egentlig heller ikke i en model som eks ST5000 fra Sony).