Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af Lng
#294247
Jeg synes selv, jeg flottede mig tilbage i 2011, da jeg købte et Panasonic GT30 Samt en Panasonic BF-800 Soundbar.

Men jeg har ikke kunne få ARC'en til at fungere i lang tid nu.
Det er som om, at den bare er holdt op med at virke. Den har virket glimrende før og det giver sgu et kæmpe boost, med ordentlig lyd.

Højttalere og sub fungerer i de tests man kan køre. Lyden fungerer også, når ungerne ser DVD'ere (afspilleren er indbygget i soundbaren)
Men når jeg skal have lyd fra tv'et er der ingenting. Hverken fra tv kanaler eller hvis jeg ser Netflix via Chromecast.

Min lokale Panasonic mand (som er super) har givet mig et nyt HDMI kabel u/b, bare for at se, om det var der fejlen kunne ligge. Men nej.

Jeg er simpelthen på bar bund. Måske er der nogen her, der kan komme med forslag til ting jeg kan afprøve?

På forhånd tak.
Af evilguy
#294270
På tid TV skal du indstille om TV'et skal outputte via audio return channel - check det.
Dernæst kan nogle TV indstilles med Dolby Digital eller PCM lyd ud via HDMI. Nogle soundbarer og HDMI kabler kan ikke lide PCM... ergo vælg Dolby Digital.
Af Voight
#294278
På Panasonic, er det vigtigt du benytter HDMI 2 indgangen på tv’et. Der står også ARC ud for netop denne indgang.

Det samme er selvfølglig gældende i Soundgarden, at den rigtige indgang benyttes hvis der er flere.

Når det er sagt, kan man på prøve Panasonic ændre “HDMI standart” fra 1 til 2, dette kan i mange tilfælde løse problemet.

Dog skal du være på HDMI indgangen før du kan finde den indstilling, ellers spørg din Panasonic mand.

Og selvfølglig sørg for at under :viera link, at link strøm fra og til, er slået til :)