Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af Dusty
#292070
Hej
Hjælper min svoger med opsæt af en Sonos Beam og en Apple TV (generation 3 må det være) på et Panasonic CX680 TV - snart 3 år gammelt. TV lyd kommer fint ud - også via indbyggede apps, eksempelvis Netflix. Sonos kører til HDMI (arc) på TV. Der kommer lyd fra ATV men man kan IKKE skrue op og ned på TV remote'en. Nogen der har et bud på hvad det er vi overser. Vierra link er "on".
Af Dusty
#292146
Det er kun ATV den ikke vil på - de indbyggede apps virker det med.
I forhold til linket, tror jeg at jeg prøver at bytte kabel. Og selvom det jo ikke er en 4K ATV med båndbredde krav, så ved man jo aldrig. Samt jeg lige skal have testet om den tilsluttede Blu-Ray afspiller måske laver numre.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#292571
Alternativt kan I prøve at sende lyden trådløst fra Apple TV til Sonos Beam. Det sker ved at trække topmenuen under videoafspilning ned og vælge Beam eller ved at gå ind i menuen på Apple TV og vælge Beam som højttaler. På denne måde vil fjernbetjeningen til Apple TV kunne skrue op og ned for lyden via bluetooth.