Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#291843
Jeg har bestilt sådan et sæt: samsung hw-n960

Mit spørgsmål er så om jeg på en eller anden måde også kan bruge det på min Windows 10 PC så jeg feks kan spille Overwatch med Dolby Atmos lyd er dette muligt? Og hvordan ville jeg så skulle slå det til?

På forhånd tak
#291879
Windows 10 understøtter Dolby Atmos. Du kan hente Dolby Access app'en, som bør hjælpe dig i gang: https://www.microsoft.com/en-us/p/dolby ... 0866fs04w8

Overwatch skal dog også understøtte Dolby Atmos på Windows. Det er jeg ikke klar over, om er tilfældet.

Det er mit indtryk, at det største katalog af spil med Dolby Atmos pt. findes på Xbox One.
#291962
Jeg har windows 10 PC.

Pt er anlægget tilsluttet med ARC > til mit Q9FN TV. Og så har jeg slået min Xbox One X direkte med HDMI til Soundbaren (Samsung hw-n960)
Hvordan skal jeg så gøre hvis jeg vil prøve at slutte min PC til Soundbaren er det så bare et HDMI fra PC grafikkortet og så direkte til Soundbaren eller hvad? Og hvis det er sådan det skal gøres skal ARC HDMI så stadig være tilsluttet fra soundbar til TV ? Ellers må I meget gerne forklarer hvordan det virker :D